Alla inlägg den 8 december 2010

Av Fia - 8 december 2010 11:49

  

Han som flyttade in här hos oss för snart ett år sen. Han går nu. Idag tog han sina första steg. 4 stycken på stela, breda ben men stadigt och sen satte han sig ner och såg otroligt förvånad ut. Känner jag honom rätt ska han smälta detta nu först innan han provar igen och sen lär det vara full fart här hemma  

Idag fick han förresten prova en maträtt som Emma mer eller mindre är uppväxt på. Blodpudding! Det har inte blivit av att ge honom den då vi sällan eller aldrig äter den själva numera och vad Erik anbelangar så kan vi nog skippa den i framtiden med... Det var ingen höjdare precis. Bitarna åkte ner i golvet snarare än i magen. Han är ingen stor fan av bitar den lille mannen. Bröd och sånt går bra men mat i bitar??? Ge mig purée ser han ut att säga varenda gång en liten förlupen potatisbit förvillar sig in i hans mun.

Av Fia - 8 december 2010 10:35

Eller den här man ser när man tittar ut över åkrarna

 
Av Fia - 8 december 2010 10:32

Det är ingen dålig utsikt vi har när vi går till skolan på morgonen:-)

 
Av Fia - 8 december 2010 09:12

Han eller hon, svårt att avgöra, är svart och av arten koltrast och har senaste dagarna bosatt sig i gropar i snön ätandes äpplen, jästa äpplen skulle jag tro för det verkar VÄLDIGT gott och när den har ätit klart kan det inte flyga så bra utan raglar mest omkring i snön, vinglandes hit och dit för att sen efter en stund ta en lika vinglig flygtur till häcken där den sen sitter och nyktrar till. Ibland är det lite svårare än annars får då ramlar den av grenen ner tillbaka i snön  Idag fick han lite mer variation i sin annars ganska onyttiga kost så jag offrade gerbilernas fröblandning, bättrade på med nötter och lite smått och gott jag hade i skåpen och fyllde på fågelstugan. Frågan är bara om han är beredd på att offra sina fina, alkoholstinna äpplen??? Han har vanliga äpplen på stugan också men de är alkoholfria  Idag får jag nog pallra mig iväg och köpa både fröblandning till gerbilerna och viltfågelblandning till småknyttena ute i trädgården tror jag.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards