Alla inlägg den 16 december 2010

Av Fia - 16 december 2010 12:18

Erik har blivit sjuk igen. Han började gnälla i förrgår kväll men somnade ändå efter en stund och sov större delen av natten. Igår var han snorig som bara den men inte värre än så. Jag och Karin var till IKEA och kikade runt lite medan Ida lekte i Småland och Erik softade i vagnen. Jag hämtade tjejerna i skolan och fick med mig tre extrabarn hem men "tappade" en på vägen och under eftermiddagen blev Erik bara mer och mer knäsjuk. Jag fick gå runt och bära mest hela tiden och han sov en hel del också. Vid middagstid började febern komma och inatt har han varit vaken nästan hela natten. Febern har inte velat ge sig trots alvedon heller men jag gick upp och kollade på en riktigt dålig film som jag fått hem från Lovefilm. Vid femtiden gav sig det värsta av febern och Erik fick lite fruktpuré innan han somnade. Jag passade på att sova en halvtimme mellan 5:50-6:20 och var lagom pigg imorse när jag blev tvungen att gå upp för att väcka barnen. Erik sov däremot till runt halvåtta men är inte direkt pigg idag heller. Snorig och hostar massor ffa när han försöker äta och sover mer än vanligt. Hoppas att det blir kortvarigt nu bara. Spinkfisen behöver äta upp sig, inte banta ner sig  


Förresten, om ni har förslag på bra filmer så tipsa mig gärna! Jag måste vara sämst på att välja filmer. Den inatt var en komedi men var tusan var skratten???? Inte en enda gång drog jag på munnen.

Av Fia - 16 december 2010 12:18

Erik har blivit sjuk igen. Han började gnälla i förrgår kväll men somnade ändå efter en stund och sov större delen av natten. Igår var han snorig som bara den men inte värre än så. Jag och Karin var till IKEA och kikade runt lite medan Ida lekte i Småland och Erik softade i vagnen. Jag hämtade tjejerna i skolan och fick med mig tre extrabarn hem men "tappade" en på vägen och under eftermiddagen blev Erik bara mer och mer knäsjuk. Jag fick gå runt och bära mest hela tiden och han sov en hel del också. Vid middagstid började febern komma och inatt har han varit vaken nästan hela natten. Febern har inte velat ge sig trots alvedon heller men jag gick upp och kollade på en riktigt dålig film som jag fått hem från Lovefilm. Vid femtiden gav sig det värsta av febern och Erik fick lite fruktpuré innan han somnade. Jag passade på att sova en halvtimme mellan 5:50-6:20 och var lagom pigg imorse när jag blev tvungen att gå upp för att väcka barnen. Erik sov däremot till runt halvåtta men är inte direkt pigg idag heller. Snorig och hostar massor ffa när han försöker äta och sover mer än vanligt. Hoppas att det blir kortvarigt nu bara. Spinkfisen behöver äta upp sig, inte banta ner sig  


Förresten, om ni har förslag på bra filmer så tipsa mig gärna! Jag måste vara sämst på att välja filmer. Den inatt var en komedi men var tusan var skratten???? Inte en enda gång drog jag på munnen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards