Alla inlägg den 7 december 2010

Av Fia - 7 december 2010 13:53

och ska vi ha sån tur att vi får en vit jul i år igen??? Det är så underbart med det här vädret som är nu med snö, minusgrader och sol. Det får gärna vara kvar ett tag till. DET kan jag få i födelsedagspresent  . Enda nackdelen är väl att pelletsförrådet hemma är tömt nu och imorse vaknade vi och det var underbara 17grader inne. Jag avskyr verkligen när det är kallt inne hos oss för om det är 17grader vid termostatet/termometern så är det 10grader kallare på golvet  Gissa om Erik får vara väl påpälsad hemma vissa dagar, han som alltid är på golvet och kryper. Raggisar och fleecebyxor är nästan alltid på! Vi måste köpa fler för nu har vi bara ett par byxor men var hittar man såna???? Tycker jag har letat men hittar bara jackor!


Nu börjar terminens alla måsten ebba ut. Igår var det avslutning på simskolan, idag på flöjten och orkestern. SKÖNT! På söndag är det gudstjänst med luciatåg i kyrkan som båda skolflickorna är med i och dit är man välkommen om man vill. På måndag har Linnéa luciatåg med skolan också tillsammans med sexorna. Jösses vad söta sexåringarna är bredvid de stora sexorna! Imorgon är det dags för dagis att ha kombinerat luciatåg och teater. Förr om åren har man haft luciatåg och teater i samband med julgröten men nu kombinerar de ihop allting och skippar gröten. Synd tycker jag som gillar gröten och samvaron kring den enormt mkt. Det är ganska fullt upp mao denna vecka. På torsdag är det julbord med jobbet också. Det ska bli skoj.

Nästa vecka lägger sig lugnet(inbillar jag mig iaf så låt mig få leva i den villfarelsen några dagar  ) och vi kan börja planera för jullovet. Eller planera och planera, jag tänker göra minsta möjliga under lovet. Behöver verkligen tanka upp energidepåerna.

Just ja, måste komma ihåg att berätta för dagis att psykologen har bokat in nya tider!!!! Det har jag glömt bort alldeles!

Maken kom med lite drastiska nyheter idag också. Han tänker nog säga upp sig från sitt arbete, eller snarare säga åt sin medpartner att han får driva vidare själv eller så läggs det ner. Svårt att säga upp sig från sitt eget företag  . Det hela började egentligen med att jag kom hem och frågade om det fanns en liiiiiten möjlighet att jag skulle kunna börja jobba heltid. En av mina kollegor har fått ett erbjudande om ett annat jobb nära henne(hon pendlar 2timmar enkel resa per dag nu) och i såna fall vill jag gå upp i tjänst. MEN då kan inte Mårten jobba kvar där han är nu för då fungerar inte familjen alls... Nu kanske han kommer vara hemma och vara pappaledig istället över sommaren och jag kanske ska börja jobba mer. Vi får se vad som händer. Jag vill gärna träffa honom mkt mer än nu så för mig få han gärna vara pappaledig och återknyta kontakten med barnen och börja leva TILLSAMMANS med oss igen. Senaste åren har han levt BREDVID oss. Det är inte speciellt lyckat i ett förhållande... Jag tar då hellre en sämre ekonomi faktiskt!

Det verkar fö som att säga upp sig går som en löpeld i den Lundgrenska familjen. Båda hans systrar har sagt upp sig så varför inte göra trion komplett  .


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards