Alla inlägg den 20 december 2013

Av Fia - 20 december 2013 11:56

Det är sista dagen på jobbet innan jullovet. Eleverna valde att sluta lite tidigare också för inte en enda kom på julavslutningen. Skittråkigt men vi lärare/SYN fick iaf möjlighet att avsluta tillsammans och prata igenom terminen och hur vi ska göra inför nästa termin. Det blir en del schemaändringar eftersom vi får lite nya elever i januari, några har vi skrivit ut och några minskar vi lektionstimmarna på eftersom de iaf inte kommer.Första skoldagen kommer vi ställa in undervisningen, sätta nytt schema och sen kör vi från den 9 januari. Det blir nog bra  


Jag har ingen som helst julkänsla i år-ALLS! Det är 5+ ute, total snöavsaknad och totalt mörker. Nästan inga julprydnader har kommit upp hemma heller och inga julklappar är fixade. Det där sista borde jag få panik över eftersom det är 2 dagar kvar att fixa allting på men jag förstår nog inte att det är julafton på tisdag. På måndag fyller min lille prins år också  4 år! Tänk att det är 4 år sen jag kom hem från BB till ett utkylt hus där värmepannan gått sönder, granen hade vält över soffan och stod på huvudet i den med allt vatten som fanns i foten hade runnit ner i soffdynorna. Det var totalt kaos överallt och själv stod man nyförlöst i sin lilla bubbla och skulle fira jul???? Det blev en annorlunda jul, minst sagt! Och kall, iaf inomhus då. Första natten valde jag att sova hemma med Erik och då var det 12 grader inomhus. Han och jag låg under massa täcken i mörkret för att slippa frysa. Sen dess har det hänt en del med honom och med huset  


Imorgon ska jag åka iväg och handla alla julklappar. Jag funderar på att köra ett nytt koncept på vuxenklapparna i år. Frågan är om det kommer uppskattas? Jag hoppas det! Måste iväg och fixa lite mer julkläder också. Erik och Ida återstår. Ida kan ju inte fortsätta låna Linnéas kläder i all evighet. Hon kan väl få något eget också tycker jag. Det får nog bli morgonklappen tror jag.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards