Alla inlägg den 9 december 2013

Av Fia - 9 december 2013 10:28

sen var den här helgen förbi. Det gör faktiskt ingenting ändå. Det är näst sista veckan innan jullovet. En vecka som är ganska fulltecknad. idag kommer bokcirkeltjejerna över till oss för lite bokjulmys. På onsdag sjunger Ida på UKK och Erik går luciatåg. På torsdag åker jobbet till Stockholm och tekniska muséet även om jag stannar kvar och tar hand om de som inte vill följa med. Jag och min kollega ska shoppa in julen på eftermiddagen med att köpa till fredagens sconesbak, skolavslutningens små julklappar och avslutningsfika samt inför Villanmyset vi har på onsdag nästa vecka. På söndag sjunger jag och Ida i kyrkan igen. Ida ska vara lucia i år   Däremellan är det fotbollsträningar för både Linnéa och Emma. Snart är det jullov, sade jag det  


Jag sitter och funderar på vad jag gjorde i helgen? I lördags hade jag taxitjänsten förstås. Det är som alltid massa skjutsningar till träningar hit och dit, vänner fram och tillbaka och så var det julmys för Emmas lag hemma hos en lagkompis. Igår parkerade jag i köket från morgonen till eftermiddagen. Bakning stod på schemat. Jag fyller som bekant år på tisdag, det är bokcirkelträff ikväll och Erik fyller år dagen före julafton och så lär det väl bli fika på söndag efter kyrkan gissar jag. Jag hann iaf baka en mjukpepparkaka, en saffranskladdkaka, en kladdkaka med mandelmassa och vit choklad samt en tårtbotten till imorgon. Måste komma på vad jag ska fylla den med bara?!?! Några förslag? Sist jag gjorde tårta blev det med ingefärspäron som jag finhackade. Det tyckte jag var gott men inte barnen. Fast nu är det ju min tårta iofs och barnen äter knappt nån tårta men ändå... Vi får se vad det blir.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards