Alla inlägg den 2 december 2013

Av Fia - 2 december 2013 10:48

Det blev huset fullt igår kan man säga:)

Jag var uppe före tuppen trots en sen kväll i lördags. Städning stod på schemat. Det går inte att städa när barnen är vakna för Erik och Ida drar fram mer saker än du kan föreställa dig och att i det läget försöka dammsuga eller torka golven förstår nog alla att det är laddat för urladdning  För att undvika det städar jag på kvällarna istället. Fungerar ju i teorin... Emma är ju uppe men om hon tittar på film i vardagsrummet som jag vill städa så blir det mindre bra. Ganska mkt mindre bra faktiskt. Tänkte att jag kunde städa efter filmen då. Jättebra idé! filmen höll på till kl 1 på natten och då hade jag sovit en bra stund i soffan. Vi behöver nog en tv till tror jag  Istället då för att städa kl 1 på natten somnade jag runt midnatt och sen fick jag pallra mig ur sängen före 6. Att gå upp kl 6 på vardagarna är ren tortyr. På söndag morgon är det faktiskt ännu värre. Tänk själv att efter tvingas upp ur sängvärmen där man har en liten mysig sömndrucken gosse som vill ligga och kramas. Jo, jag pratar om Erik! Den lite större gossen i sängen vill inte göra nånting alls kl 6 på morgonen, ännu mindre ligga och kramas  Han är ingen morgonmänniska direkt.


Jag hann iaf nästan städa innan jag fick sticka iväg till kören 9:45. Sen var det övning innan barnkören kom och då fick vi hålla ordning på 40 småtroll som sprang överallt och ingenstans. Efter avslutad övning var det gudstjänst och sen gröt och skinkmacka hemma  med mormor och morfar för att landa lite, röja köket och hinna med lite läxor innan resten av gänget kom kl 3 för adventsfika. 3 små gossar på 1,2 och 4 år kan verkligen låta illa men det gick ju kanon ändå  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards