Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Fia - 27 oktober 2010 17:54

Nej, jag har inga planer på att dö  

Senaste tiden har jag följt ett par bloggar där man får följa människor, unga mammor och barn, i livets slutskede. Det ska verkligen inte vara så, unga människor ska leva men trots detta ser inte verkligheten ut så för alla. Att följa dessa bloggar har fått mig att fundera kring just begravningar och min i synnerhet. Jag har dock inte bara funderat kring detta utan även testamenten,(som om jag hade ngt att testamentera??? Däremot skulle jag sova bättre om maken och jag gifte oss för den ev efterlevande föräldern och om vi båda skulle dö så vad VI vill ska hända med barnen...), men också vad man lämnar efter sig på nätet...

När jag nu har funderat lite kring min begravning så varför inte dela med mig???? Om jag fick bestämma själv så vill jag begravas av en präst jag känner som också döpte Erik. Det ska vara i kyrkan här där vi bor och de som kommer på begravningen får inte ha mörka  eller vita kläder!!!! Jag är ingen tråkig, död tant utan jag vill ha ett roligt avsked med glada färger, högt i tak och många skratt. Musiken ska vara stämningsfull och i mina drömmar ska Helen Sjöholm sjunga två av mina favoritsånger, Koppången och gabriellas sång. Därutöver vet jag att mamma gärna vill ha Tryggare kan ingen vara som jag tycker är lite halvtråkig även om det för all del är fin. Men däremot en fyrstämmig, helst sexstämmig, variant av Härlig är jorden med en skimrande sopranstämma är inte helt fel.  Ceremonin får inte innehålla för mkt prat och några minnesord behövs inte för den som bemödar sig dit känner mig redan väl däremot ska det vara massor med sång, en hel del glada såna också om glädjen i livet snarare än sorgen och viktigast av allt. ALLA måste sjunga!!! Inte ens när jag är död slipper ni mig flåsandes i nacken om den obligatoriska sången Respekterar man mig så sjunger man!!! För er oinvigda så har jag varit EXTREMT tydlig med detta på alla dop eftersom jag avskyr när kantorn och jag sjunger och alla andra är tysta.


Det är lite tankar jag har om min begravning som förhoppningsvis inte blir av på så där en 60 år.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards