Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Fia - 7 oktober 2010 11:10

Erik har tyvärr inte fortsatt dricka ngn välling utan det är tvärvägran från början till slut. Undra varför han åt den där flaskan häromdagen????? Han verkar iaf behöva den för den natten sov han HELA natten fram till fem utan att vakna en enda gång och då vid fem var han hungrig och åt(utan att bitas) innan vi gick upp. Jag är ingen vällingsfanatiker alls utan inser att barn klarar sig utmärkt utan välling men just nu behövs den och går inte att byta ut mot gröt. Det vore verkligen skönt om han kunde ta den där förbaskade flaskan och äta för då får vi alla sova mkt bättre! Idag vaknade han vid fyra, åt och vägrade somna om så sen dess har jag varit vaken. Det är inte roligt  

Lilleman är för övrigt ganska besvärlig på sovafronten över huvudtaget hemma. Han har inte tid att sova längre. Man kan ju missa ngt liksom!!!! Nu får man brotta ner honom och hålla fast honom och då råkar han somna. Sen sover han av sig det värsta, vaknar på ett sjuhelsikes humör för att han inte sovit klart och vägrar somna om... Ja, ja, this too will pass som ngn klok människa sade en gång så jag längtar väl tills dess då. Tills vidare får jag försöka sova en stund med Erik när vi brottats klart med Ida själv uppe... Eller inte... Det är inte värt besväret att komma upp sen och reda ut allting hon orsakat

Imorgon ska jag ta med mig barnen ut på shoppingrunda för Emma behöver nya skor(enligt Mårten!) enligt mig duger de alldeles utmärkt för de är i princip nya och oanvända samt i lagom storlek men de är över året gamla och Emma köpte dem förra hösten för hutlösa 850:- för ett par gympadojjor men nu och i våras är/var de FULA!!! Gissa vem som inte kommer få funktionsskor igen???? Vi har ett par likadana i ministorlek som vi köpte till Ida då men hennes fötter växte precis efter och skorna blev för små.. Gissa om det skoköpet går till historien som det dyraste mest meningslösa jag gjort? Hoppas att Linnéa kommer tycka om skorna sen iaf då! Då får vi iaf användning för ETT av skoparen. Skorna är lila/rosa så jag vet inte om maken skulle uppskatta om Erik fick ärva dem  

 Även Ida behöver nya skor för hennes är nästan för små och mer än väl nötta eftersom det är arvegods från både Emma och Linnéa. De var fina när hon fick dem men nu är de slut. Det sliter på skor när man använder dem som bromsklossar när man cyklar. För att bättra på ytterligare såg jag att Linneas skor iofs passar men de är slut de med. Får nog ta en tur upp på vinden först innan jag köper så får vi se om jag kan göra några fynd där.

Satt och letade efter bild på skorna men hittade ngt annat som jag bjuder på istället. Ett gott skratt förlänger livet    






Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards