Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Fia - 21 oktober 2010 10:32

Nu har jag anmält mig till barnloppisen på lördag och tur som en tokig hade jag med. Jag ringde och samtalet innan mig var en avbokning så trots att det är kö till platserna fick jag den fast det ska jag nog inte skriva här  Jag fegade ur och tog bara ett bord och man kunde inte ha ställning där tyvärr men det ska vi nog klara oss utan hoppas jag.

Vi har hela vardagsrummet belamrat med kassar och kartonger med urväxta kläder och det ska bli skönt att bli av med allting! Imorgon får jag väl ragga tag på typ banankartonger så jag kan sortera in efter storlek och allting iaf inte blandas ihop första halvtimmen. Det lär inte vara ihopvikt så länge men som sagt, allting i samma storlek ligger iaf i samma låda. Ikväll får jag väl ta och rensa ur alla garderober en sista vända samt ta klädhögen på bänken i tvättstugan som också är urväxt och sortera det med ner i rätt kartong. Jag tänkte packa allting hemma så mkt det går och prismärka enhetligt så allting i en kartong kostar typ 10:-. Det känns enklare än att märka upp varenda litet plagg(typ 1000st) och bara märka upp lite större saker som overaller, sittdyna till vagnen, en anslagstavla och kanske lite böcker och leksaker. Kom gärna och håll mig sällskap för jag som är blyg tycker att sånt här är lite halvjobbigt egentligen. Nåja, man ska härdas  Det ska hur som haver bli intressant att se om man får ngt sålt!


Man kanske skulle ta med sig den här gulliganen som lockbete...

Min moster tycker hon ser ut som ett av dessa lyckotroll man hade när man var liten och i den här frisyren är likheten rätt slående . Jag ledsnade på hennes långa hår igår eftersom det alltid fastnar mat, tuggummi, godis, lera, ännu mer mat, sand och annat mysigt i det så jag klippte henne igår... Det blev aaaaningens kortare än jag hade tänkt mig men ungen vände huvudet precis i rätt(FEL!) ögonblick så det är bara till öronens nederkant men å andra sidan så är hon rätt söt i den frisyren faktiskt OCH vi slipper massa klegg i håret. Dessutom passar den vilda(ett fint namn för ojämnt klippta) frisyren hennes personlighet. Funderade på om jag skulle ta henne till frisören istället men varenda gång vi gör det så hjälper hon till efteråt och klipper sig själv... Det känns som att jag då hellre klipper själv. Förra gången tog det två dagar innan hon hade smetat in halva huvudet med tuggummi och maken fick klippa bort det. Det var inte jättsnyggt med en halva av huvudet välfriserat i en rund page och andra sidan var hon avklippt längs med öronen...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards