Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Fia - 25 oktober 2010 14:48

Ibland är det tuffare än annars att heta Ida. Det här med att lyssna på vad andra säger och snabbt förstå de sociala koder som finns med när vi interagerar med andra människor har hon svårt för att snappa upp. Idag är det lite extra tydligt. Linnéa har en kompis(E) här idag. De gjorde klart för ida att hon inte var välkommen i leken. Jag försökte gå in och styra lite osynligt för att lura med henne i leken på så vis att hinta lite om att Mimmi och Freja, våra gerbiler behövde få rent. Linnéa som älskar djur tar sig gärna an uppgiften och E är inte sen att följa med... och Ida. Här kan inte gärna stora tjejerna sätta stopp för det är våra gemensamma djur. Däremot hänger inte Ida med i leken så hon klantar sig hela tiden och gör storingarna irriterade och de skriker på henne.

Ida måste tycka att alla skriker eller är arga på henne hela tiden vissa dagar. Tyvärr får jag nog lov att erkänna att det stämmer rätt väl för vissa dagar så är hon helt omöjlig och bara gör tvärtemot. Det är skitjobbigt men i själva verket är det nog nästan ännu jobbigare för henne. Frågan är hur man bryter ett dåligt mönster såna dagar? Hon gör precis tvärtemot HELA tiden  och själv är man bara människa och blir ibland bara irriterad men ibland riktigt förbaskad. Okej, jag vet att JAG måste lära mig hantera det men det är lite tufft att aldrig få ha en dålig dag utan att Ida snappar upp det och själv sätter sig på tvären. Har ni några tips? Jag fick en del tips från psykologen vi pratade med inför utredningen och tja, de räcker inte riktigt. Att knöggla ihop ett papper och slänga när jag blir arg hjälper liksom inte mig att bli mindre arg  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards