Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Lite vab blir det idag

Av Fia - 27 november 2012 09:27

I söndagsnatt började Erik hosta och hosta och hosta. I går morse öppnades kranen och det var bara inse att årets första ordentliga förkylning är ett faktum. Vi får se hur länge han kommer vara sjuk. Än så länge visar han inga tecken på att friska på sig alls så jag gissar större delen av veckan. Nu har han härjat runt hela morgonen så energin är det inget fel på men däremot orkar han inte lika länge. För några minuter sen slocknade han efter att nässprayen verkat och han kan suga på nappen igen  


Själv har jag roat mig med att fundera på julklappar till alla barnen. Erik vill ha bilar. Det är inte så svårt att gissa. Han gillar iofs att springa ´dockvagnsrace också men eftersom han kört sönder alla vi har så tror jag vi skippar det. Är lite dyrt att köpa nåt för att han ska springa sönder det. Jag letar fortfarande efter en fin låda att förvara bilarna i som kan stå framme och göra det enklare att snabbstäda. Säg till om ni hittar en! En ljusblå trälåda helst med en bil på. Såg ju en sån förr och älskade den. Då var dock Erik bebis och det varinte läge att köpa en trälåda för att förvara leksaker i. Ffa inte en så dyr som den var då. Dyra saker och föräldrapenning går inte riktigt hand i hand.


Ida önskar sig  monster highdockor så kanske en sån om jag springer på en billig. Annars vet jag inte. Jo, snoddar i massor! Undra om man kan köpa storpack snoddar nånstans för en väldigt billig penning. Kilopris kanske   Jag köper ett storpack från rusta varje månad och de försvinner ner i nåt djupt, svart hål som bara Ida känner till. Jag önskar att alla som köper julklapp till Ida också kan köpa snoddar/spännen/band/bandåer/you name it! Karin, kolla Turkiet! Det måste ju vara oslagbart billigt där och kanske lite roligare  


Linnéa vet jag knappt vad hon önskar sig mer än en väckarklocka, Iphone, Ipad, spel till vårt xbox, kinect, mobil, egen dator. Bara billiga presenter  


Emma önskar sig ungefär samma sak så hon kommer få en Ipad, Iphone4, egen dator och ett eget rum. Trodde du verkligen det Emma   Vet att du läser här... Jag har mailat mormor om julklappar i år  


Jag får väl skriva ihop en önskelista här på bloggen för familjen. Det slipper ni andra läsa om ni inte vill.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards