Alla inlägg den 23 november 2012

Av Fia - 23 november 2012 11:00

Jag har en enda elev idag som sitter och gör nationella prov för att tenta av ett ämne. Det innebär idag iaf att jag bara ska sitta med men inte får hjälpa. Fasansfullt tråkigt men jag har å andra sidan gjort klart den tredje och sista PIMuppgiften, skickat iväg den och hinner blogga dessutom. Skönt att inleda helgen så!


Hemma däremot är det bara att skotta. Bokstavligen! I går somnade jag från stöket, i förrgår likaså. Två dagar utan städ gör att det ser för jäkligt ut hemma. Det är leksaker nästan överallt. Tvätten svämmar över. Eftersom jag jobbat massor i veckan så tänkte jag gå hem efter lunch och röja innan jag hämtar på dagis och fritids. Fusk? Absolut men Erik kommer iaf sova så det är ingen idé att hämta honomf ör han kommer vakna och vara på ett ruskigt dåligt humör. Det är trevligare för alla om han får sova klart och jag hämtar honom sen istället. Ida? Hon vill aldrig gå hem från fritids ens när jag kommer kl 5 och hon är ensam kvar  


Disken ser nog inte mkt bättre ut heller. Jag avskyr att vakna med en belamrad diskbänk. Imorse gjorde jag det tyvärr och den lär ligga kvar när jag kommer hem.


Av Fia - 23 november 2012 09:05

Överallt på alla bloggar läser man om magsjukor, löss, feber, förkylningar och allt annat skit som härjar fritt så här års. Eftersom den här bloggen inte kommer vara bättre så rekommenderar jag er att sluta läsa  


Okej, vi har varken löss eller magsjuka hemma men det är väl bara en tidsfråga misstänker jag. Vår ytdesinficering är slut så det måste komma nu enligt lagen om alltings jävlighet. Är det inte så det fungerar  Å andra sidan har jag klåda i huvudet ändå utan löss. Mitt eksem i huvudet trivs in i sånt här väder utan växer till sig och blir så där intensivt vidrigt som bara eksem kan vara. Bättre med sol och värme! Undra om man kan få sponsring till varmare länder? Jag flyttar gärna till nåt skönt ställe typ Hawaii eller tja, jag är inte kräsen jag kan nöja mig med Mallorca eller Kanarieöarna  


Idag har jag en sjuk 11åring hemma. Emma messade mig igår på jobbet och bad att få slippa träningarna. Fatta, Emma bad själv att slippa??!?!?! När jag kom hem låg hon oc sov i min säng så hon fick vara hemma idag. Emma missar inte frivilligt träningarna ens när hon är riktigt sjuk så vad det nu är så måste det nästan vara dödligt! Hon är inte förkyld eller har feber utan bara helt slut. Jättetrött!

Vad ska jag säga? Jag håller bara med för där är jag också. Jag har tendens till huvudvärk fast ändå inte för det gör inte ont utan känns bara tungt. Jag har feber och är sjukt trött. Jag somnade på soffan igår kväll så jag missade finalen på hela Sverige bakar  Vem vann? Ville ju se det! Jag vaknade vid halv 11 när dörrens smällde igen och jag fick vuxensällskap hemma. Bilen är vad jag förstår lagad igen. Den här gången var det startmotorn. Nu har vi bytt delar på bilen för mer än bilen är värd. Gissar att den kommer få rulla ett tag nu om den bara håller sig hel i fortsättningen. Vore skönt med en bil som fungerar!


Ikväll kommer vi få finfrämmande. Min kompis som flyttat ner till Småland kommer och hälsar på med sin lilla tjej som föddes i början av september. Ska bli mysigt att träffa henne och hennes bebisar(hunden också då  ) Jag tänkte fråga om vi får åka och hälsa på henne här antingen på jullovet(svårt att hinna) eller sportlovet. Vi träffas alldeles för sällan! Jag tänkte köpa en liten present till henne men då måste jag casha in mitt barnbidrag som kom i form av utbetalningsavi istället för in på kontot eftersom vi bytt bank.


Vem löser in 5500 utom banken? Räcker det om man storhandlar på Maxi för 3000? Då blir det inte lika mkt pengar att betala ut... Den där jäkla storhandlingen måste göras idag! Den behövdes för en vecka sen och sen dess har jag hankat mig fram på vad vi haft hemma vilket har varit typ ingenting. Jag börjar bli bra på att koka soppa på en spik faktiskt och det är bra att göra så här ibland för även sånt som mest blir liggande äts upp.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards