Alla inlägg den 5 november 2012

Av Fia - 5 november 2012 20:16

Jag sätter min allra envisaste sida till och jag vägrar ge mig. I alldeles för många veckor har jag tokstressat med långa arbetsdagar som krockar med förskoletider som envisas med att stänga fem. Om man jobbar till halv fem blir det lite stressigt att hämta på tre ställen inom en halvtimme, ffa när ett ställe ligger i salabackar och resten runt om i gamlis.

Idag meddelade jag min äkte hälft att måndagar får han hämta from nästa vecka. Frågan är bara om man skulle jobba lite längre då för att underlätta resten av veckan? Just nu är planeringstid nåt som inte finns. En timme i veckan ska räcka till 18 lektioner i veckan. Tiden räcker inte alls till. De där 10 timmarna förtroendetid är jag på jobbet redan. Jag har två ynka timmar att lyxa bort hemma;-) De och många fler går åt. De som säger att vi lärare har det för bra. Till dig säger jag: Eat shit and die:-P Det uttrycket säger man inte så ofta längre:-D

Imorgon får vi förresten celebert besök på jobbet. Ordförande i skolnämnden kommer och hälsar på imorgon. När jag berättade det för mina elever insåg jag att SOkunskaperna om kommuners uppbyggnad inte var så väl förankrad. Jag förklarade henne som ytterst ansvarig för skolan och fortfarande hade jag fågelholkar i klassen:-) När jag däremot fortsatte min förklaring med att hon är den som bestämde att GUC läggs ner, då vaknade alla. Hon var inte så populär:-D Undra om hon själv ville bli känd som den som lägger ner skolor;-)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards