Alla inlägg den 27 november 2012

Av Fia - 27 november 2012 20:58

Idag hade Linnéa kafé på skolan och vi föräldrar var inbjudna. Jag hade missat detaljerna för jag vet att jag fyllt i en lapp om antal besökare men trodde i min enfald att det var föräldrafikat på hörselskoj på fredag:$ Nåja, det löste sig ändå för mormor fick åka dit och titta på teatrarna som barnen tränat på. Tack!
Imorgon vet jag inte hur vi gör med Erik. Jag tror att jag ska jobba men vet inte säkert. Efter två i princip sömnlösa nätter kan jag tänka mig att vara hemma. Hoppas att jag får sova i fred i natt och att jag kan sova bort lite baciller som slagit läger i halsen. Jag Blir oftast sjuk när jag får sova alldeles för lite:-( Håll tummarna att Eriks hosta håller sig borta!

Av Fia - 27 november 2012 16:31

Det är absolut inget fel alls på Eriks ork eller energi! Herregud vad han härjar. Tur att han är så söt annars hade jag mig satt ut honom i skogen;-)

Av Fia - 27 november 2012 10:05

Han är svår Lilleman. Han önskar sig bar bilar, traktorer, lastbilar och alla andra tänkbara fordon. Drömmen rä nog just nu en bärgare med traktor och en grävmaskin på. Drömmen över alla drömmar  

Jag önskar däremot en del annat okcså till honom.

  • kalsonger
  • strumpor
  • kläder
  • snygg vintermössa
  • vantar
  • En stor, fin billåda som rymmer många bilar
  • massa små bilar som är lättare att ta med sig
  • flexitrax
  • delar till tågbanan
  • verktygslåda(så slipper han låna pappas)
  • hot wheelsbana och bilar till
  • Scalextricbana med bilar till. Ni vet en sån här som man själv hade, eller brorsan snarare
  • radiostyrd bil tycker pappa
Av Fia - 27 november 2012 10:00

  • trosor
  • strumpor
  • kläder
  • snoddar/hårspännen/band/annat att fixa håret med som är lite roligare som löshår mm
  • monster highdockor
  • böcker
  • målarböcker och pennor
  • pyssel
  • barbies
  • glassmaskin

Av Fia - 27 november 2012 09:57

  • Kinect+ spel
  • iphone
  • ipad
  • egen dator
  • mobiltelefon
  • göra om mitt rum
  • smink
  • trosor och strumpor
  • kläder
  • nintendo 3ds
  • pyssel
  • kapitelböcker
  • monster highdockor

Av Fia - 27 november 2012 09:48

Emma

  • Bli fadder till ett fattigt barn
  • Iphone
     
  • Ipad
  • ett nytt rum
  • MP3spelare
  • Shoppingrunda
  • En snygg väska
  • Bärbar dator
  • Biobiljetter
  • Pennor
  • Nintendo 3DS + supermariospel
  • pengar
  • Kinect+spel
  • Adidasbyxor
  • smink

Spel: Headbanz

twister dance

monopol

Med andra ord

absolut överens



Av Fia - 27 november 2012 09:27

I söndagsnatt började Erik hosta och hosta och hosta. I går morse öppnades kranen och det var bara inse att årets första ordentliga förkylning är ett faktum. Vi får se hur länge han kommer vara sjuk. Än så länge visar han inga tecken på att friska på sig alls så jag gissar större delen av veckan. Nu har han härjat runt hela morgonen så energin är det inget fel på men däremot orkar han inte lika länge. För några minuter sen slocknade han efter att nässprayen verkat och han kan suga på nappen igen  


Själv har jag roat mig med att fundera på julklappar till alla barnen. Erik vill ha bilar. Det är inte så svårt att gissa. Han gillar iofs att springa ´dockvagnsrace också men eftersom han kört sönder alla vi har så tror jag vi skippar det. Är lite dyrt att köpa nåt för att han ska springa sönder det. Jag letar fortfarande efter en fin låda att förvara bilarna i som kan stå framme och göra det enklare att snabbstäda. Säg till om ni hittar en! En ljusblå trälåda helst med en bil på. Såg ju en sån förr och älskade den. Då var dock Erik bebis och det varinte läge att köpa en trälåda för att förvara leksaker i. Ffa inte en så dyr som den var då. Dyra saker och föräldrapenning går inte riktigt hand i hand.


Ida önskar sig  monster highdockor så kanske en sån om jag springer på en billig. Annars vet jag inte. Jo, snoddar i massor! Undra om man kan köpa storpack snoddar nånstans för en väldigt billig penning. Kilopris kanske   Jag köper ett storpack från rusta varje månad och de försvinner ner i nåt djupt, svart hål som bara Ida känner till. Jag önskar att alla som köper julklapp till Ida också kan köpa snoddar/spännen/band/bandåer/you name it! Karin, kolla Turkiet! Det måste ju vara oslagbart billigt där och kanske lite roligare  


Linnéa vet jag knappt vad hon önskar sig mer än en väckarklocka, Iphone, Ipad, spel till vårt xbox, kinect, mobil, egen dator. Bara billiga presenter  


Emma önskar sig ungefär samma sak så hon kommer få en Ipad, Iphone4, egen dator och ett eget rum. Trodde du verkligen det Emma   Vet att du läser här... Jag har mailat mormor om julklappar i år  


Jag får väl skriva ihop en önskelista här på bloggen för familjen. Det slipper ni andra läsa om ni inte vill.







Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards