Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Bästaste, bästaste vänner

Av Fia - 21 november 2012 12:21

Det är nog inte FK och jag. Däremot verkar de gilla mig. Iaf förfölja mig. Jag väntar och väntar fortfarande på pengarna sen Ida opererades. Förra lönen var en riktig höjdare eftersom lönen dragits för mitt vabbande men inte fk betalat ut nånting. Jag vet inte hur er ekonomi ser ut men det känns surt när jag får ungefär 65% av lönen eftersom jag vabbade en vecka och hade lite annan vabb därtill.

Intygen har jag skickat in, både en och två ggr för det första försvann visst hos fk... Nu har de dessutom bestämt sig för att jäklas lite mer. Det räcker inte att man ska skicka in intyg tydligen utan nu har de ringt min löneass och kollat så jag inte kvitterat ut lön också utöver mina vabbdagar. Visst, jag lever på oxfilé här hemma   Å andra sidan, tänk vad rik jag kommer vara när jag väl får pengarna nån gång så där på andra sidan nyår. Då är det mååååånga dagar som betalas ut samtidigt  

Äh, nu ska jag inte klaga. Vi har iaf mat på bordet, tak över huvudet och kläder på kroppen. Egentligen går det ingen nöd på oss men jag är lite irriterad och vill skriva av mig så ni får ha överseende med det  


en sak som jag insett att jag måste handla det är kläder. Linnéa har växt ur sina byxor, allihopa! De har visst krympt på bredden   Men visst, under det senaste året har hon gått från sparris till smårund och det märks ju på kläderna. Jag bara väntar på att tillväxtspurten kommer också som den gjorde med Emma som visade samma tendens i samma ålder. Hon smalnade av rätt dramatiskt så jag oroar mig inte nu med Linnéa som jag gjorde med Emma. Jag kan slå vad om att tillväxtspurten kör igång när jag uppdaterat hela garderoben åt henne  Jag funderar på att ta henne till Thun´s en helg och shoppa loss. Till henne iaf. Till Erik brukar jag inte hitta nåt till tyvärr men man kan ju hoppas! Vore skönt med lite julklappar färdiga också. 


Just nu har jag sååå mkt jag vill göra och helst på en gång. Emmas rum ska fixas. Övre/nedre hallen ska också fixas. Allt det där är nödvändigt men ack så tråkigt. Det jag VILL göra är att tapetsera om vårt sovrum uppe, flytta in Erik där och sen tapetsera nuvarande lekrummet och sen ställa in vår dubbelsäng där igen. På väggen bakom sängen vill jag ha en sån här tapet fast med rosa blommor och sen en ljusbeige, enfärgad tapet på resten av väggarna.

Till Erik skulle jag vilja ha ens ån här tapeteller en sån häreller varför inte den här till vår traktorgalne charmörArt nr 2301. Fans bårder också om man inte vill ha så mkt. Jag vill inreda ett riktigt killigt rum efter alla prinsessor! Det vore så himla roligt.


 
 
Ingen bild

Hulda

21 november 2012 15:03

Det är "bara" att handla, hjälpen finns det vet du.

Fia

21 november 2012 18:23

Visade tapeterna för Erik och han fastnade för traktorerna. Oväntat va;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards