Alla inlägg den 23 november 2010

Av Fia - 23 november 2010 14:25

Jag är en sån där tråkig bilförare. Jag kör mkt sällan för fort, blinkar oftast när man ska, kör efter vad väglaget tillåter... kort och gott lagligt! Det är ett medvetet val eftersom jag tycker att böterna är lite för höga och det finns roligare saker att lägga pengarna på. Maken däremot gör nog ingenting av det ovan. Han använder sällan blinkers, bryr sig sällan om väglaget eftersom han är van att köra rally och därmed behärskar när bilen börjar fara runt och sist men inte minst, han kör ALDRIG lagom fort. Han har ngn egen regel om att +20km är lagom men +25km/h är för fort för då åker körkortet, bara därför...


Idag jobbar jag och sista timmen innan lunch ringde de från skolan för Emma var sjuk. Hon hade fått feber för att toppa halsonda hon haft i helgen  Det var bara att avsluta lektionen och åka och hämta henne. Sitter i bilen och tänker på vad jag ska göra av henne nu i eftermiddag. När jag kommer fram till skolan ser jag poliserna som har hastighetskontroll... Självklart eftersom jag satt i andra tankar körde jag för fort och åker dit. Jag som aldrig kör för fort (nästan) får en fortkörningsböter... Maken som ALDRIG åkt dit en enda gång!!! Var är rättvisan i detta??? Jag tror jag ska intala mig själv att det är hans bot när jag betalar den. Det måste ju vara hans, eller hur  .  Nåja, lagom till alla julklappar ska inhandlas, Erik ska få en ny stol till bilen och såna onödiga utgifter så får jag lägga massa pengar på ngt så dumt som tankspriddhet. Skitdumt!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards