Alla inlägg den 13 november 2010

Av Fia - 13 november 2010 21:55

nu är jag av med ytterligare en full flyttkartong med kläder som ska iväg till Rumänien. Vår excellenta granne ringde idag och berättade att hennes föräldrar skulle komma och äta frukost imorgon för att sen fortsätta till Alunda och de kunde ta med sig mina tre kassar med kläder som jag ville skänka bort. Kanon tycker jag som slipper åka ut dit enkom för att lämna kläder. I kväll packade jag om till flyttkartongen för att det skulle vara lätt att transportera ner söderut och bar över tvärs över gatan. Jag har verkligen världens bästa granne. Hon ställer alltid upp och är aldrig omöjlig. Hon har humor, bjuder på sig själv och tja, kort och gott, hon är bäst! Jag kom lagom till efterrätten också för jag fick en kopp kaffe och fick smaka kalvdans för första gången i mitt liv. Jag har hört mamma tala om det i smått lyriska ordalag och hon har beklagat sig över att hon inte kan få tag på råmjölk. Nu vet jag också vad hon pratar om. Det var gott, som en blandning mellan pannkaka och ostkaka ung...


Idag var jag ute och luftade vingarna lite efter några dagars karantän. I torsdags när jag hämtade Ida på dagis fick jag höra att hon precis hade kräkts... Hon fick åka hem och bäddades ner framför tv'n nere i källaren och order att bara gå på sin egna toa nere i källaren. Där stannade hon sen hela torsdagskvällen och större delen av fredagen även om hon kom upp lite nu och då. Hon var oförskämt pigg både på torsdag och fredag så var den än var så gick det fort över.


I fredags hade vi utvecklingssamtal med Linnéa och jag ville inte boka om det så Emma fick i uppdrag att leka med Ida ute på skolgården medan jag pratade. Ungen lär liksom inte smitta ner så många utomhus, hoppas jag  

Samtalen gav inte så mkt om du frågar mig. Läraren frågade mig vad jag visste(inte så mkt för Linnéa berättar inte så mkt frivilligt) och så frågade hon om Linnéa verkar trivas och hur det går för henne med tanke på hörseln. Vi diskuterade lite kring resursen och jag ska höra av mig till rektorn eftersom resursen används som vikarie... Det kommer jag inte acceptera som ngn vanlig lösning om man säger så. Jag har inte kämpat i ett år för att få en resurs från dag ett för att den personen sen ska användas som vikarie!!!

Igår, fredag, hade också stora tjejerna skoldisco. Det verkar som de hade himla roligt. Linnéa hade dansat med samma kille alla danserna utom en av ngn anledning som hon nog inte vet själv, men hon verkar inte direkt ledsen över det  . Idag har jag som sagt var varit ute och luftat mina vingar också. Ida och jag tog en liten sväng först till återvinningsstationen för att bli av med massa glasburkar, tidningar och annat papper, kartonger, trasig lampa, konservburkar och lite annat smått och gott. Vi börjar se ljuset i tunneln efter vår stora rensningsiver för ett par veckor sen. Efter att vi blivit av med allting i bilen åkte vi till Leklust för att köpa en ny bilbarnstol till Ida. Jag har vänt ut och in på mig själv för att hitta en som passar henne. Hon har lite svårt att sitta still och sitta fast i stolen men samtidigt är framåtvända stolar med internbälte som låter idealiskt till Ida bara godkända upp till 18kg. Ida vägde 17,7 på vår vår hemma. Känns inte som ett alternativ va . Vi åkte dit och provade alla som fanns inne. Som vanligt blev det inte som jag hade tänkt mig. Jag åkte dit och trodde att jag visste vad jag ville ha. Ida bestämde sig på en gång för en stol med dalmatinermönster... Jag sade nej! Hon fick provsitta men hon kunde inte koncentrera sig alls. när jag frågade hur stolen kändes fick jag till svar:"Den är mjuk men får hård" eller nåt annat lika informativt. Efter fem minuter behövde hon besöka huset så vi tog en liten paus innan vi fortsatte. Efter ytterligare tio och när min blick började bli allt mer desperat efter åtminstone liiiiiite samarbete från Ida förbarmade sig försäljaren och tog fram en stol åt mig. Det var samma stol som Ida hade velat ha från början men i annan färg och hon tyckte att den var bäst. Jag hade värjt mig lite för just den modellen för den är tung och klumpig och lite av ett chabrak men ack så mjuk och skön att sitta i så jag förstår att Ida gillade den bäst. Det fick bli den.    En besafe izi upX2 och ida sitter som en liten prinsessa i den. Hon är nöjd iaf! Nu får jag börja googla och söka information inför nästa köp. Erik håller på att växa ur babyskyddet och måste ha en ny stol. Vad köper man till honom?`?? Jag har provat two way(gillar inte alls), freeway(underbar emn finns inte kvar längre), akta duoflex basic(okej men rätt hård) och så nu duoflex som vi har i mammas bil till Erik. Den är helt okej men eftersom vi inte sällan åker långt tycker jag stolen måste vara lite mjukare och gärna ha lite fler finesser. Funderade lite på cosmic men en kompis tipsade om maxi cosy mobi... Får väl prova i bilen så får passformen avgöra antar jag. Shit vilken djungel det är med barngrejer!!! Kom gärna med tips kring stolar ni är nöjda med och vad som är bra med dem.

Nu ska jag roa mig med at tkolla på en film i min ensamhet. Resten av familjen har redan slutit luckorna och tackat för sig för idag... Varför är jag sist uppe när jag var först upp i morse????




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards