Alla inlägg den 10 november 2010

Av Fia - 10 november 2010 05:25

Nu är snön här! Äntligen! Jag hatar snöslask, mörker och kyla. Kylan kan jag inte råda bot på så här års så det är bara gilla läget men med snö så slipper jag tvätta overaller vareviga dag, gå och vara konstant trött pga mörkret och halka fram i leran. Snö är mkt trevligare och ffa roligare för barnen.

Igår var både Emma och Linnéa hemma från skolan. Emma kan knappt gå eftersom hon ramlat omkull på en fest i helgen och slagit i höften. Lägg sen till en ond hals så var ynklighetsnivån hög  . Linnéa hade jätteont i magen igår morse och fick vara hemma för säkerhets skull. Jag vill inte vara orsaken till ett utbrott av magsjuka på skolan... Mamma fick komma hit och ta hand om tjejerna och Erik igår istället och när jag kom hem från jobbet var Emma, Linnéa och alla grannbarnen ute och lekte i snön, tillsammans!!! DET var inte igår. Ida fick också vara med för en gångs skull. Jag sade att jag tyckte om snö och gör det att alla får vara med och leka utan tjafs, ja då älskar jag tom snö... så länge det varar .

Idag är det Erik som vill ut i snön. Han väckte mig redan fyra och sade: "Daddadadadadaaaaaaaaaaaaaa" som betyder: "upp och hoppa mamma, jag vill leka i snön", typ. Varför skulle han annars vakna vid den okristliga tiden och vägra somna om  Just nu håller han på med en favorit i repris

  

dricker vatten ur vattenflaskan  Funderar allvarligt på att köpa en sån i megastorlek och ge honom som hans egen och försöka introducera välling i den också  Stackars Mimmi och Freja(gerbilerna) får aldrig ha vatten när Erik är vaken för han snor den där flaskan så fort han kommer åt. Nu står buren under bänken i köket, dels för värmen men också för att de skulle få ha den ifred men det fungerade inte tyvärr. Ja, ja, de har alltid nytvättad flaska och rent, kallt vatten i den iaf så jag tror inte de klagar..... så mkt!

Jag har lovat bilder från när Emma var på idol... Ngn som kommer ihåg det? Har inte tankat ner bilderna förrän nu av ngn anledning men bättr sent än aldrig 

M, Emmas kusin får autograf... emma vågade inte gå fram till juryn. 

  Alla idoler på scenen. Jag skojade inte när jag sade att de hade toppenplatser!   Linnéas tur att sjunka   Och Emmas favorit...   Emma och M i pausen   med sina goodiebags...   De två kusinerna som var orsaken till idolbesöket. Karin och hennes kusin L, tillika M's moster. Karin är Emmas faster.   Autografbuffé         Korten kommer i lite fel ordning men tjejerna var upp på hotellet för att piffa till sig innan kvällen...  

  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards