Alla inlägg den 11 november 2010

Av Fia - 11 november 2010 10:19

Idag är jag hemma och vabbar halva dagen. Mamma är sjuk och Erik kan inte gärna följa med på lektionerna men på eftermiddagen har vi möte så då får han hänga med. Tänk vad han kommer ha fullt upp att riva ner alla koppar från bordet som är precis lagom högt för honom  Självklart hoppas jag att han kommer somna och sova sig igenom hela mötet... Fat chance säger Erik!


Eftersom jag idag har tid att fundera kring livet då med bara ett barn hemma så har jag tagit itu med tvättberget, lite mer utrensning av kläder för att skänka bort till Rumänien(3kassar till förutom berget härom dagen) och säsongskläder som ska upp på vinden. Det här gör också att jag har tid att reta mig på hallen som är omöjlig att förvara kläder i. Hallen ligger mitt i huset och är liiiiiiten. Förvaringsytan jag har att spela på för alla husets jackor, mössor, vantar, skor, halsdukar, sittunderlag, hjälmar(både cykel och skridsko/pulka), diverser saker till vagnen och alla väskor är enorma 140*40cm... Just nu ser det ut så här...

  

I hörnet som dolts på första bilden...

                                

Och en av skohyllorna. Den andra står ute på vår veranda som inte är uppvärmd eller isolerad och således inte används så här års.

  


och det är FULLT och då är ändå barnen i skolan! Några bra tips? Vi har alldeles för lite förvaring här hemma. I hallen finns även en inbyggd garderob och där hänger finkavajen, finjackorna, skor som inte används så ofta och sen är den full. Vi måste ta tag i och fixa ordning hallen, vilket år som helst typ  eftersom maken alltid jobbar, mer än ngnsin nu då han jobbar minst 16 timmar varje dag, 18 igår. Kom hem vid midnatt.


Över huvudtaget har vi alldeles för lite förvaring här hemma, eller så är jag usel på att använda den effektivt. Hjälp mig lite är ni snälla? Hur hade ni använt vår förvaring till er familj? Förutsättningarna är så här:

Linnéas rum har 1 liten inbyggt garderob som är ung lika stor som ett klädskåp. här finns hennes kläder. Klänningar och sånt hänger i ena halvan och resten ligger hopvikt i tre små korgar i den andra delen. Under korgarna finns ett litet inkast där man nog ska slänga tvätten för det sitter en bräda där lite snett med en liten öppning längst upp... Helt värdelöst så i Linnéas rum har den tagits bort och där har vi istället en stor plastlåda med säsongskläder och växa i kläder. Jo, Linnéa har en sån där hängande korg(PS Fångst) från IKEA också som hon har strumpor, trosor, strumpbyxor och träningskläder i.


Emma har en likadan garderob i sitt rum. Den är alldeles för liten för henne men det beror nog på att hon delar den med maken... Han har sina kläder i en liten standardgarderob i tvättstugan men ingenstans att hänga kläder så då hänger han skjortor och sånt i Emmas rum... Hon har också en byrå i sitt rum för tröjor, strumpor, trosor, träningskläder, kort och gott allting som inte får plats i garderobens tre små lådor... Det är typ allt  

I tvättstugan har vi två standardgarderober,en för makens kläder och en för alla husets handdukar, dukar, gardiner, badlakan och sängkläder. Behöver jag säga att det inte får plats där??? Utanför tvättstugan finns också en byrå som precis flyttat in. Där ska nog tjejernas träningsgrejer få flytta in i en av lådorna och resten får nog fungera som linneskåp tror jag för att få bort allt från bänken i tvättstugan.

Det var källaren! Nu tar vi övervåningen...

I vårt sovrum finns återigen en liiiiten garderob där jag har mina kläder. Eftersom den är liten ligger allting i en salig röra och det får inte plats så mkt att hänga där...

I Idas rum finns fyra garderober däremot. I en dubbel förvarar vi just nu dopklänning, lucianattlinnen och andra luciatågsdetaljer. Där finns också en hängande förvaring med tygfack där det just nu ligger gymnastikkläder men två av facken är tomma   på golvet i denna garderob finns även alla urväxta kläder och såna som ska vidare till nästa instans(vänner, rumänien eller iväg till tippen).

I nästa garderob finns det leksaker och trdje innehåller Idas alla kläder och sista innehåller kläder som Erik inte växt i än, sängkläder och lakan till spjälsängen, filtar, åkpåse och längst ner en låda proppfull med udda vantar, sockar, luvor till alla jackor/overaller som används och mina och makens vintervantar/mössor osv. Erik har sina kläder i byrån som hör till skötbordet.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards