Alla inlägg den 18 december 2015

Av Fia - 18 december 2015 15:25

Den här raringen flyttade hem till oss idag?

Linnéas konstverk från skolan, fylld med grötris. Underbart söt och gjord av en strumpa?

Av Fia - 18 december 2015 08:50

Idag har vi avslutning för våra elever på skolan. Grundskolan och vi lärare jobbar även måndag men idag slutar eleverna för jullovet. Just nu har jag en elev som kom för tidigt så hen fick roa sig med att hjälpa mig att lägga på pappersduken på bordet. Det finns inte så mkt annat att göra mer än duka tills resten kommer vid tio. Då brukar vi dricka glögg, äta pepparkakor, fika och bara mysa en stund innan vi avslutar med att dela ut en godisstrut. Inga betyg, ingen stress utan bara mysigt och trevligt. Har vi tur kommer min kollega att spela en visa eller två och vi kan ha allsång.


Jag har Ida med mig på jobbet idag. Hon vaknade imorse och var inte riktigt i form. Tårarna bara rann och det retade i halsen så där som det gör innan förkylningen bryter ut. Hon missar ingenting i skolan så dags på terminen iaf gissar jag så hon kan lika gärna vara hemma. Förhoppningsvis mår hon bättre på måndag och då kan hon vara med på skolavslutningen och körsången. På tisdag sen är det jullov på riktigt! Då har vi ett par dagar på oss att fixa allt julgodis, all julmat och pynta klart hemma. Våra adventsljusstakar har fått fötter och gått iväg? De finns ingenstans. Vi har fått tre tomtar hemma men annars är det nog rätt skralt med julpyntet. Å andra sidan finns väl inte viljan heller tror jag. Den här julen får hamna på undantaget ändå. Morfar död och mormor döende. Kistan är beställd till båda. Begravning bokad, för båda(?), den 8 januari. Vill man vara barnvakt till Erik då får man gärna säga till! Jag tror vi kan undvara honom upplevelsen av sin första medvetna begravning. Sist var han knappt mer än bebis när farmor dog. Som sagt, en fucking jävla jul och jag svär inte så ofta.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards