Alla inlägg den 14 december 2012

Av Fia - 14 december 2012 09:46

Och jag måste säga att jag mkt hellre hade varit i skolan och tittat på Idas luciatåg än på mitt jobb och ha undervisning men sånt är livet ibland. Mormor fick rycka ut och beundra alla sexåringar istället. Ida verkar inte bry sig så hemskt mkt så det är mer mitt dåliga samvete som ställer till det. Hon vara bara glad att någon kom.


December i vår familj är lite småstressig. Jag fyller år, lucia, Erik fyller år och så jul förstås. Det går bra i början när det bara är en sak i taget man ska göra men nu så här efter lucia och innan jul måste jag fixa allting så det är klart på kvällen den 22. Dagen innan jul är Eriks födelsedag och sen är det julafton. I år brottas jag med huruvida vi ska ha barnkalas för Erik??! Han har varit bjuden på några men jag är inte helt övertygad om att treåringar behöver barnkalas riktigt. Känns lite överdrivet. Å andra sidan funderar jag mer på att bjuda hit hans två kompisar och deras syskon så får alla leka tillsammans utomhus. Typ pulka i trädgården och sen grilla korv. Det är trevligt och kräver inte så mkt av oss. Än så länge är det snö också. Hoppas att den får stanna till jul. En kollega till mig sade att det ska börja regna?!?! Jag hoppas innerligt att hon har tokfel! Jag vill ha snö och kallt på vintern.


Vad gäller presenter till Erik så har jag lekt med tanken på om han skulle få en egen pulka. Kanske en med en bil på? Finns det? Han har en babypulka men han har lite för långa ben för den nu och så glider den urdåligt i backen. När den väl glider så tippar den. En sån här    Det är nog bara meningen att man ska dra sin bebis i den, inte åka pulka   Vi har två pulkor och två bobbar men jag misstänker att han vill ha en egen. Får det plats en åkpåse i den, sittunderlag i sitsen  och har lite kanter blir det ännu bättre för han är inte så värst förtjust i att åka i backen än. Några gånger går bra men sen fryser han och då behövs åkpåsen. De andra barnen är inte nöjda efter en kvart i backen riktigt  Ibland är det lite meckigt att släpa på vagnen till backen också.



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards