Alla inlägg den 7 december 2012

Av Fia - 7 december 2012 10:17

och vi håller tummarna allt vi har för att ingen mer ska bli sjuk. Enda chansen för att det ska hända är väl att alla barnen på dagis inte varit magsjuka utan matförgiftade. Logiskt iofs med tanke på att alla blev sjuka samtidigt. Vore intressant att veta vad som serverades i köket den dagen.


I går kväll bäddade jag åt Ida och LInnéa på golvet i lekrummet eftersom jag inte ville ha Ida själv nere i källaren och inte heller ville att LInnéa skulle ligga i överslafen om hon blev sjuk. De tyckte att det var mysigt att sova på golvet ändå och LInnéa tyckte att vi borde göra så jämnt. En kompis till henne sov alltid på golvet fick jag höra. När jag frågade varför så fick jag höra att det var för att de var muslimer/kurder   Känns som att nån smitit undan en förklaring om ekonomiska förutsättningar och trångboddhet lite för enkelt kanske? Eller jag kanske måste kika lite noggrannare hemma hos Karin och Yavuz? Kanske han också ligger på golvet  Undra hur Emre gör då som är halvblodig? Just ja, han fuskar! Han ligger ju på sin mamma!!!





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards