Alla inlägg den 4 december 2012

Av Fia - 4 december 2012 15:04

Av Fia - 4 december 2012 14:40

Och snön vräker ner. Jag hämtade Ida på fritids och fick skrapa av massa snö från bilen bara på de få minutrarna.
Mina ungar stortrivs och Ida har inte tid att komma in för att äta. Hon har varit ute precis hela dagen tydligen:-) Härligt!
Bilderna är tagna i gamlis. En mot kyrkan som inte syns för all snö och resten på vår tomt. Det är vår lekstuga och vårt hus man kan se.

Av Fia - 4 december 2012 14:39

Och snön vräker ner. Jag hämtade Ida på fritids och fick skrapa av massa snö från bilen bara på de få minutrarna.
Mina ungar stortrivs och Ida har inte tid att komma in för att äta. Hon har varit ute precis hela dagen tydligen:-) Härligt!
Bilderna är tagna i gamlis. En mot kyrkan som inte syns för all snö och resten på vår tomt. Det är vår lekstuga och vårt hus man kan se.

Av Fia - 4 december 2012 12:56

Det känns som mina ögon inte vill samarbeta och att jag har svårt att se ordentligt. Undra om jag satt i linserna fel i morse??? När jag tittar på skärmen måste jag anstränga mig massor för att se vad som står och att skumma igenom en text är bara att glömma. Mysko!


Idag snöar det ännu mer och jag myser. I år behöver vi verligen en vit vinter så jag hoppas att det får ligga kvar nu till mars och sen vill jag ha sol, takdropp och krokusar  


Imorse lyckades vi med bedriften att försova oss. Jag vaknade nog rätt tid men det är så mörkt klockan sex att man itne vet om det är mitt i natten eller dags att gå upp så jag trodde nog att det var mitt i natten. Sen kom jag på att jag glömt ställa min mobil kvällen innan och att någon annan fått i uppdrag att göra det. Han hade glömt att ställa den. Morgonen blev lite mer stressig än jag vill ha den men vi blev klara nästan i tid trots att Ida skulle ha matsäck och pulka med sig till skolan. Däremot glömde vi hjälm! Det fanns inte ens en tanke på att den skulle med faktiskt och de ligger kvar uppe på vinden sen förra året så jag hoppas att hon har kunnat låna det från skolan. Några lånehjälmar måste väl finnas???? Får nog ta bort cykelhjälmarna nu och byta ut mot hockeydito. Emma får väl ha dubbelt då. Hon cyklar fortfarande.


En annan sak som jag funderar på just nu är julmarknanden. Varje klass brukar ställa upp med ett bort på julmarknanden men i år har vi inte hört nånting alls från någon av klasserna!? Emmas klass har stått i alla år men i år har det inte skickats ut nåt arbetsschema och ingen uppmaning att vi ska leverera fem påsar godis/bröd/kakor/vad vi nu vill sälja till marknanden. Det är alldeles tyst! Ska de inte stå i år? Inte Ida heller? Varför det? Jag fattar ingenting.





Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards