Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

En enkät till er som läser

Av Fia - 14 juli 2011 14:03

Nu när man är hemma hela dagarna, barnen leker och jag städar typ jämnt så tänkte jag fråga er några saker.

  • Hur många maskiner tvättar ni per dag/vecka?
  • Hur ofta dammsuger ni?
  • Skurar golvet?
  • Städar/skurar badrummet?
  • Vad gör ni varje dag hemma och hur mkt tid tar det/dag?

Det vore trevligt om så många som möjligt kunde svara, även ni som aldrig eller sällan kommenterar  . Jag är så nyfiken på om vi är en "normal" familj eller inte. FÖr jag tycker jag städar, plockar, dammsuger och tvättar hela tiden och ändå ser det för bedrövligt ut hemma. Jag får ta och kämpa vidare mot mina väderkvarnar 

För att svara på mina egna frågor så diskar jag alltid 2 maskiner varje dag, oftast tre. Tvättar alltid tre maskiner annars kommer det surt efter... Idag är jag uppe i femte maskinen hittills  Dammsuger gör jag varje dag uppe i köket, hallen, vardagsrummet, lekrummet, badrummet. Källaren en gång i veckan för där behövs det inte mer.  Skurar golvet försöker jag hinna en gång i veckan men det blir oftast varannan utom badrummet ca2-3ggr i veckan när jag ändå städar därinne och köket vid behov. Varje dag plockar jag dessutom upp saker som ligger och dräller, plockar ordning på skorna i hallen som svämmar över, bär ner tvätt till tvättstugan osv osv osv

 
 
Carola m 8

Carola m 8

14 juli 2011 21:50

•Hur många maskiner tvättar ni per dag/vecka?
** Ibland ingen, ibland sex..men har en 8kgsmaskin

•Hur ofta dammsuger ni?
** Varje dag i kök och hall, flera gånger per dag där förresten, och resten av övervåningen kanske varannan dag.

•Skurar golvet?
** Japp, minst en gång per vecka i köket, men oftast fler, övriga huset typ en gång i veckan

•Städar/skurar badrummet?
** Dammsuger ofta, torkar av handfatet nästan varje dag, skurar toan när det behövs vilken kan vara varje dag eller en gång i veckan, torkar golv och dammtorkar kanske varannan vecka.

•Vad gör ni varje dag hemma och hur mkt tid tar det/dag?
** Ungefär som du, och det tar aldrig slut utan är ett evighetsarbete.... Jag gillar inte att städa:)

http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda

Fia

15 juli 2011 10:05

Tack!
8kilosmaskin står näst högst upp på min önskelista, efter ett nytt kök:) Det skulle onekligen underlätta en hel del.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards