Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Fia - 15 juli 2011 10:05

Var det bara jag som tyckte att vädret igår måste ha varit årets bästa dag? Solen sken från en blå himmel och värmde som attan men sen kom det en vindpust och kylde ner. Varm sol och svala vindar- det var verkligen precis hur underbart som helst!


Idag däremot regnar det men samtidigt så behöver växterna lite vatten och nu slipper jag vattna  Jag hade iaf tänkt ägna dagen åt att packa in i husvagnen för helgens äventyr så vädret stör mig inte det minsta. Kan vara ganska skönt med regniga dagar ibland också. Jag hoppas att det skäljer ur luften lite och får bort massa pollen för mina allergier har bråkat lite sista tiden. Astman kräver rätt mkt mediciner, huden kliar och jag har börjat reagera på sånt som jag i vanliga fall tål(apelsiner och nötter). Det kliar som infernaliskt när jag äter ngt av ovanstående och får ta antihistamintabletter. Jag gissar att systemet är lite överbelastat för så här brukar det aldrig vara annars.


Jag måste nog göra ett nytt försök att åka och handla idag också. Jag anar att barnen nog inte blir överförtjusta över att få äta kikärtsgryta till middag utan nog hellre äter kycklingdito istället  Annars äter de faktiskt både linssoppa och kikärtsgryta utan krusiduller även om det inte är det godaste som finns. Ja eller linssoppan gillar de faktiskt men kanske inte kikärtorna så mkt men det är iaf bättre än fisk. Tänk att jag är den ende i familjen som faktiskt gillar fisk, fiskpinnar undantagna. Erik är den ende som slipper av legitima orsaker eftersom han är allergisk. Han kunde inte valt en bättre familj att bo i med den allergin. Jag äter fisk till lunch istället när jag jobbar så blir jag nöjd ändå  


Nu är det på väg en kompis till LInnéa hit så jag får nog ta och plocka upp alla leksaker som Erik spridit över hela huset. Efter han gjorde det roade han sig med att göra samma sak med återvinningen. Lilla skitunge  

Av Fia - 15 juli 2011 09:48

om en liten kille på några månader som har EB. Hans sjukdom kommer att ta livet av honom och för att förbereda sig inför det oundvikliga besökte hans föräldrar en begravningsbyrå häromdag. Jag förstår dessa föräldrar fullt ut för varför inte ta de svåra besluten nu istället för sen, mitt i stormande sorg. Nu kan de ändå gå hem och gosa med sin son igen i några veckor/månader till.

Idag på bloggen skrev mamman ett förtydligande att trots besöket på begravningsbyrån så lever hennes lille kille i allra högsta grad. Tydligen har det varit folk inne och frågat om Hugo på begravningsbyrån. Alltså varför i hela friden anser man sig ha rätt att gå in och fråga om en död på begravningsbyrån????? Vad har folk för fel egentligen? Hur svårt kan det vara att visa hänsyn till en familj i både svår sorg och mitt i en livskris? Det enda man behöver göra som utomstående är att göra INGENTING! Just att göra INGENTING är annars nåt folk brukar vara bra på...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards