Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Många gravida just nu!

Av Fia - 8 september 2009 19:31

Eller snarare är det så att det just nu är väldigt många som är gravida, precis har fått barn eller som mankan vara hemma med när det är min tur att få gå hemma. Det har börjat en ny familj på dagis. De har en pojke som är lika gammal som Ida och så har de en liten pyttekille som fyller ett år i slutet av månaden. Han är måhända född i slutet av september men han var inte beräknad förrän i januari ngn gång så korrigerat är han fortfarande väldigt liten. Dessutom är han liten till växten så jag som ingenting visste förrän i morse när jag såg honom uppmanade Ida att vara försiktig så han inte skulle tippa när han satt:) Jag trodde han var typ 6 månader och precis lärt sig sitta!

Det jag ville komma till var dock att familjen ifråga är otroligt trevliga så vi har redan bestämt att vi kommer träffas när vi är hemma:)

Fick också idag veta att Linnéas kompis Nora ska ha småsyskon i januari. Den mamman och jag kommer nog inte fika tillsammans men det är aldrig fel med jämnåriga som går på dagis tillsammans. Annars är det två familjer som också kommer vara årsgamla med min bebis på dagis. En liten tösabit som föddes i början av sommaren men som var beräknad till slutet av den och så en liten kille som föddes för tre månader sen.

Jag som oroade mig i början av denna graviditet för att jag skulle få gå hemma alldeles själv inser mer och mer att det måste vara en ny babyboom á la 2001 på g igen. Härligt! Dessutom fick jag brev från kyrkan häromdagen att de tänker starta en sjungisgrupp. Barn mellan 4 och 6 var välkomna en ef i veckan från fyra och sjunga tillsammans. Självklart var syskon välkomna så nu kommer våra tisdagar vara räddade från november och framåt. Ska bli skönt att få göra ngt roligt tillsammans med barnen och inte bara jobba eller hem och stressa med maten och läxor innan sovdags!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards