Alla inlägg den 8 september 2009

Av Fia - 8 september 2009 19:31

Eller snarare är det så att det just nu är väldigt många som är gravida, precis har fått barn eller som mankan vara hemma med när det är min tur att få gå hemma. Det har börjat en ny familj på dagis. De har en pojke som är lika gammal som Ida och så har de en liten pyttekille som fyller ett år i slutet av månaden. Han är måhända född i slutet av september men han var inte beräknad förrän i januari ngn gång så korrigerat är han fortfarande väldigt liten. Dessutom är han liten till växten så jag som ingenting visste förrän i morse när jag såg honom uppmanade Ida att vara försiktig så han inte skulle tippa när han satt:) Jag trodde han var typ 6 månader och precis lärt sig sitta!

Det jag ville komma till var dock att familjen ifråga är otroligt trevliga så vi har redan bestämt att vi kommer träffas när vi är hemma:)

Fick också idag veta att Linnéas kompis Nora ska ha småsyskon i januari. Den mamman och jag kommer nog inte fika tillsammans men det är aldrig fel med jämnåriga som går på dagis tillsammans. Annars är det två familjer som också kommer vara årsgamla med min bebis på dagis. En liten tösabit som föddes i början av sommaren men som var beräknad till slutet av den och så en liten kille som föddes för tre månader sen.

Jag som oroade mig i början av denna graviditet för att jag skulle få gå hemma alldeles själv inser mer och mer att det måste vara en ny babyboom á la 2001 på g igen. Härligt! Dessutom fick jag brev från kyrkan häromdagen att de tänker starta en sjungisgrupp. Barn mellan 4 och 6 var välkomna en ef i veckan från fyra och sjunga tillsammans. Självklart var syskon välkomna så nu kommer våra tisdagar vara räddade från november och framåt. Ska bli skönt att få göra ngt roligt tillsammans med barnen och inte bara jobba eller hem och stressa med maten och läxor innan sovdags!


Av Fia - 8 september 2009 19:19

Jag får nog faktiskt inse att jag är väldigt konservativ. Jag tycker inte om förändringar och nu har denna hemsida "uppdaterats", till det bättre tycker säkert många men jag ogillar av naturen alla förändringar. Jag kan finna mig i dem eftersom jag inget val har men det betyder inte att jag tycker om det. Jag måste alltid lära om efter varje förändring och jag hade ju valt den här bloggportalen därför att den var uppbyggd så som jag ville ha den... Kanske skulle fundera på att be broder min om han kan göra en portal efter mina önskemål. Hagbard, intresserad???? Se det som en utmaning och en möjlighet att spana in i din sjuka syrras hjärna;) Du har ju alltid velat veta hur jag tänker!

Fast jag ser att man kan lösenordskydda vissa inlägg och det är ju bra! Nåja, jag lär mig så småningom.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards