Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Fia - 26 mars 2015 14:27

Välkommen förbannade vår också för den delen. Jag älskar verkligen solen, de värmande strålarna, den spirande grönskan och de första blommorna men lik förbannat varenda år så kommer det där som jag inte vill ha. Varenda vår kommer den där smällen där astman inte alls håller sig i styr utan det spelar ingen roll hur mkt mediciner och tabletter och annat skit jag tar så brakar allting. Idag kom den.

Jag har varit småförkyld i en månad. Inte så man är sjuk men täppt och så där. Slemmig men mest bakom näsan. Lite svårt att andas på nätterna så min bästa kompis heter Bricanyl på nätterna och trots det driver jag sängsällskapet till vansinne med att jag snarkar när det täpps till. Ligger jag ner så får jag nästan ingen luft. Luftvägarna täpps igen. Inatt var värre än på länge och imorse när jag vaknade så kom hostan. Den är djup, ihålig och sliter i bröstet och efter en stunds hostande smakar det blod i hela munnen. Mysigt värre. Herr Bricanyl till räddning igen tillsammans med vanliga morgonmedicinen(symbicort, oxis, singulair, nasonex och airius). Jag funderar på om jag skulle sprida ut medicinerna mer om det hjälper mer. Både symbicort och oxis innehåller långvarig luftrörsvidgande men om jag tar oxis lite senare på fm istället för allt på morgonen så att de rent teoretiskt peakar på olika tidpunkter??? Nån som har erfarenhet får gärna hojta. Nu fungerar det iaf inte så himla bra. Som sagt, välkommen vår!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards