Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Mer nervös

Av Fia - 24 april 2014 08:49

Det sägs ju att man ska orsaka en större smärta för att ta bort en annan smärta. Sterila kvaddlar fungerar väl så ungefär om jag inte missminner mig. Nu är jag inte så mkt för varken små eller stora smärtor och har inte tagit några kvaddlar för jag ser inte vitsen med att få ännu mer ont istället för mindre. Däremot kör jag en liknande variant av det just nu men med nervositet.

Igår var jag lite smånervös för resan. Så där lite mysigt smånervös. Det gör ingenting . Sen på kvällen hade vi körövning. Jag älskar att sjunga. Det är verkligen det som skänker mig mest glädje i världen(nej, jag räknar inte med barnen här!) Utan sång blir livet tråkigt. Det får mig att må bra helt enkelt. Så långt allt väl. Däremot finns det en sak jag ogillar. Jag gillar inte att stå i centrum, alls! Jag trivs bättre som panelhöna än som cirkusartist om vi säger så. Vår körledare är lite smått galen på sitt eget unika vis. Jag gillar verkligen henne! Däremot får hon ibland idéer som jag inte gillar lika mkt. Den igår slog alla rekord. Vi ska sjunga Just a closer walk with thee då och tanken från början var att vår fantastiska operasångare skulle sjunga versen och vi andra doar och sjunger refrängen. Jättebra idé! Ända till igår när han fått en konsert inbokat och inte kan komma. Nu tycker körledaren att Maria och jag ska sjunga solot istället, varsin vers. Det är säkert fine med Maria men jag kan nog inte förklara hur det känns inombords. Jag får faktiskt ångest på riktigt. Jag kunde inte somna igår kväll, i natt vaknade jag av mardröm kl 4 och sen dess har jag kämpat med mig själv.

Jag vet att det handlar om 15 sekunder där jag sjunger själv inför kanske 25 andra personer inklusive kören. Det är skitfjantigt och borde vara en sporre. Tro mig, en sporre må det vara men just nu är jag inte riktigt där att jag känner att OK, det fixar vi. Jag börjar dock lugna ner mig lite grann och värsta ångesten har lagt sig så nu måste jag jobba igenom det här för att gå stärkt ur det. Jag som tjatar på mina elever att man ska våga lämna sin trygghetszon och våga utmana sig själv. Jag fick så jag teg  På söndag eftermiddag efter gudstjänsten kommer jag gissningsvis vara oändligt lättad, otroligt självkritisk för jag hittar inte min riktiga, braiga röst längre och så har jag kanske växt lite som människa. Det sista är iaf bra. Jag är otroligt feg, blyg på gränsen till folkskygg. Folksamlingar är hemska ffa när jag ska deltaga i den. Enda undantaget är när jag ska prata om något. Att föreläsa för en sal full av människor kan jag göra utan problem om jag kan ämnet utan och innan och då bekommer det mig inte alls. Då är det en roll jag kliver in i. Den rollen skulle jag vilja ha även i andra sammanhang.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards