Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Fia - 19 mars 2012 14:45

och jag trodde jag skulle få börja med att vabba. Erik har varit pigg i helgen men haft lite feber. Inte hög alls utan precis så där på gränsen mellan 37,5 upp till 38. Full fart bortsett från att gnälligheten ökade, sittandet i knät ökade och han åt ingenting då. Var nästan inställd på att få vara hemma imorse men när han väckte mig redan halv6 genom att örfila mig, dra av mig täcket och sen försöka bända upp mina ögonlock samtidigt som han pussar en och ropar "Mamma!" fick mig att inse att det nog inte var så farligt ändå  Åt gjorde han imorse också, två mackor, så jag gissar att vad det nu var som höjde tempen i helgen så var det borta igen. Dagis har inte ringt heller så det verkar som jag gjorde rätt beslut.


Nån däremot som är hemma idag är Emma. Hon har haft ont i huvudet i flera dagar och idag får hon vara hemma och vila för att se om det blir bättre. Hon får ofta skallebank, verkar vara den sorten. Jag tror att damen ifråga är rätt trött och slutkörd. Fyra träningar i veckan+ flöjt+ match+ lek med kompisar och dessutom skolarbete och tre läxor i veckan kan trötta ut de flesta. Nu när det lugnat ner sig kommer huvudet och det är rätt typiskt Emma.


Nåt som inte verkar lugna ner sig är vädret. Imorse öste snön ner och sen har det kommit snöfall under dagen. utanför fönstret är det alldeles vitt och det blåser så fönstren skallrar. Våren får gärna komma tillbaka igen!


Vädret i helgen var inte så mysigt heller så lite värme skulle inte sitta fel nu. Värme, solgass, kaffekopp i solen mot garageporten. Jag ber inte om mycket  Fast i helgen hade jag iaf inte tid att njuta av nåt väder. I lördags var vi uppe i ottan(bokstavligen!). Mårten för att börja elda i tunnan och jag bara för att jag inte kan ligga kvar i sängen  Vi började tokröja hemma och vid halv 10 hade vi hunnit med att storstäda badrummet, köket, toaletten nere inkl dusch, tvättstugan, sovrummet uppe och hallen var på god väg att se okej ut. Mårten hade också städat mellan ytterdörrarna. Det blev en produktiv dag för sen kl 14 hade LInnéa barnkalas för sina kompisar där de fkade, bytte till badkläder, skrek lite, badade tunna, skrek lite, badade lite, skrek lite  till för att sen avsluta med skrikkalas i falsett när lekstugan invaderades av en varulv och en häxa som visst gömde en skatt därinne  Det var nio rätt nöjda tjejer som lämnade huset två timmar senare, om än med blöta skor för fem meters marginal från tunnan räckte inte tydligen... 


Jag tror att lördagens intensiva röj körde slut på oss hemma för igår gjordes inte många knop. Emma hade träning, var ute och sprang lite dessutom för nöjes skull, Linnéa och jag köpte en present och skjutsade Linnéa till kalas och då passade Emma och jag på att kika in på Djurhobby.


Appropå djurhobby men vilken jäkla skitaffär!!! Som jag sade så åkte vi dit igår. Vi parkerade på parkeringen, lämnade Linnéa till Nickis på kalas innan vi gick till affären och strosade runt lite. Emma ville titta på kackerlackorna, jag tittade på alla fina majsormar och mjölksnokar som fanns där och förfasades över andra mindre fina djur. Vi kikade också in på smådjursavdelningen(kaniner, marsvin, råttor, gerbiler, hamstrar) och fågelrummet. Vilken stank det var där! Inte så trevligt alls 


När vi kikat klart på det och gått vidare på tilbehör till hund, katt, gerbil osv gick vi ut till bilen och där möttes vi av en lapp. Reklam tänkte jag först men jag hade fel. På lappen stod det att parkeringen var till för kunder till djurhobby/annan butik som ligger bredvid och att vår bil skulle rapporteras...


Jag blir såååååå jävla lack på såna här lappar! För det första, vad tror man att man uppnår med lapparna? Jag, som faktiskt var en kund, kommer ALDRIG komma tillbaka dit! På allvar, jag hatar den här typen av sk problematiklösning. OM det är vanligt med felparkering/låneparkering finns det bättre sätt att lösa det på. Inför betalparkering(som återfås i kassan), parkeringstillstånd(hämtas i kassan) eller en miljard andra sätt men börja aldrig trakassera kunder och andra. Resultatet blir som i det här fallet en kund mindre, en kund som dessutom kommer snacka så mkt skit om stället och därför kommer butiken tappa fler kunder. Det finns ett klokt talessätt som kan vara klokt att ta åt sig. Man lockar fler flugor med honung än med ättika...


Jag var såååå nära att gå tillbaka in i butiken och ifrågasätta. Emma ville inte det dock! Istället ställer jag fyra frågor här som jag gärna skulle vilja ha ett svar på.

  1. Vad vill man ha ut av lapparna?
  2. Vad tror ni man får för resultat av lapparna?
  3. Borde inte butikens personal ägna sig mer åt besökarna än jaga felparkerare( och kunder) ute på parkeringen? Den enda jag såg i butiken satt i kassan och såg uttråkad ut...
  4. Den här rapporteringen, hur går den till? Vem rapporterar de till? Jag antar att de har tillstånd att samla in information enligt PUL då också eftersom det nog krävs då det inkränker på ens integritet? Eller kommer man med ett tomt hot???? Det är kanske inte heller så himla smart...

Om nån läser som känner nån på djurhobby så säg till dem för jag ser gärna ett svar... Själv är jag precis lika förbannad som jag var igår. Tacka vet jag Fäboden, där har djuren det mkt bättre och personalen är intresserad av sitt yrke!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards