Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Världens strängaste föräldrar

Av Fia - 29 juni 2012 15:02

Det prorammet har jag sett några avsnitt av under sommarlovet. Jag tycker det är lite intressant att se men jag har lite svårt för att se att det verkligen skulle vara världens striktaste föräldrar med i programmet?! Jag tycker att det är ganska självklara regler som föräldrarna har. Man plockar upp efter sig, hjälper till hemma och man tar ansvar för sig själv och man uppför sig som folk. Det är inte ok att gapa och skrika mot andra människor tex. Om man inte gör nåt av ovanstående så får man en konsekvens. I vårt hus kanske det inte är att gräva ett hål som man sen får fylla igen efteråt   Här hemma får man mer utstå långa, tråkiga och jobbiga samtal om vad man gjort fel, varför och hur man gör för att det inte ska hända igen.


Om inte samtal hjälper så blir det mer en konsekvens i form av indragna privilegier(lekförbud, utegångsförbud, indraget lördagsgodis eller nåt annat). Däremot om man sköter sig så får man mer frihet att leka, mer frihet att hitta på saker, trevligare umgänge med oss vuxna i huset och kanske tom få gå och bada eller nåt annat man vill göra. Jag har svårt att se att jag skulle vara världens striktaste förälder liksom? Jag tycker tvärtom att jag är alldeles för slapp! Däremot finns det en hel del vuxna i närområdet som nog tycker att jag är lite hård och som jag tycker är alldeles för slappa men det är deras val. Jag gör mina, de gör sina och så är det bra med det. Det vore kul om ni kunde berätta hur ni gör hemma! Ni är rätt många som läser men få som kommenterar så nu får ni en uppmaning  


Appropå konsekvenser så har det blivit såna idag. Mormor var här för några veckor sen och städade barnen rum. Snällt av henne. Idag kom hon tillbaka och tja städningen var ett minne blott.  Jag har tjatat och bråkat om städningen utan resultat. Vid midsommar ställde jag ultimatum men då kom någon annan in(läs vuxen i hushållet) och tyckte att jag tjatade. Den personen sade att han skulle städa vilket han inte gjort... Jag surnade till ordentligt och tänkte att om ungarna vill sova i nåt som liknar en knarkarkvart så varsågod. Jag skiter i källaren. På den vägen är det... Idag kom mormor. Vi kan väl säga att LInnéa numera knappt har några saker kvar i sitt rum. De hamnade i en stor svart sopsäck istället, eller en, tre tror jag att det blev... När mormor åkte fick tjejerna trava ner i källaren och städa undan överallt där nere och dammsuga och torka golven. Sen brann det nog i Idas skalle för hon ställde sig frivilligt att städa badrummet????? Nåja, inte mig emot även om jag gissar att jag får städa om det mesta sen  


När mormor åkte så tog hon med sig Erik som ska sova över där. Jag är så van att hela tiden ha koll på honom och hans rymningar så jag kommer på mig själv med att få panik över att Erik är borta  Emma försvann iväg hon med. Hoppas hon uppför sig borta bara annars lär hon åka tillbaka hit med vindens hastighet. Hon har varit borta hos kompis W och lärt sig massa nya alternativ för hur man inte bör uppföra sig hemma  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards