Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Förra inlägget

Av Fia - 29 maj 2011 07:32

måste vara det tråkigaste och sämsta inlägg jag någonsin skrivit. Nu tänker jag inte ta bort det men kan man ens skriva så där dåligt???? Tydligen.


Jag glömde dessutom bort att berätta om det roliga jag gjorde i torsdags. Jag, mamma och Julia(inneboende kusinen) var iväg på bilbingo i Björklinge  Jag har stora fördomar om folk som åker på bilbingo. Det är mest tanter i övre medelåldern som med fördel bor på landet men eftersom jag vet att massor av ungdomar åker på bilbingo och fördomar är till för att utmanas så what the heck, vi åkte.

Mamma är van bilbingospelare för hon åker varje sommar och då hela somrarna. Julia hade gjort bingopremiär veckan före. Jag har varit på bilbingo en gång förrut i mitt liv. Jag åkte med mormor Pettbols-Ulla och hennes väninna Anna i Lågbol. Jo, de kallas faktiskt för det . Vi åkte i Annas bil och hon är känd för att prata! Jösses vad den kvinnan kan prata. Jag var tio år gammal och vi åkte till Hallstaviksområdet någonstans antar jag och jag vann faktiskt. På vägen tillbaka kommer jag ihåg att Anna beöhövde tanka bilen. Det var tydligen en procedur hon aldrig gjort förrut för hon visste iaf inte hur man skulle göra. Hon stod och läste noggrannt på alla lappar och bad om lite hjälp innan hon fick fylla tanken och vi kunde fortsätta åka.

När jag var tio år var jag en sån där lillgammal, tråkig unge men rätt näsvis och när Anna äntligen satte sig i bilen och pustade ut sade jag: "Jag VET hur man tankar. Det har jag fått lära mig av pappa". Anna är inte bara känd för sin talsamhet utan även sitt humör. Hon blängde ilsket på mig, startade motorn och rivkörde därifrån med ett varvantal på motorn som inte var att leka med  


Nåväl, det var sist jag var på bilbingo. Nu för tiden är det inte bara gamla tanter av agralt ursprung utan en härlig samling människor i olika åldrar. Tonårsgäng, medelålders, äldre och så vi i trettioårsålderna. Roligt var det iaf för vi satt och snacka i pauserna, fikade, tittade på folk och kunde konstatera att en bil i vår närhet hade extremt tur. De fick tuta fler gånger och när spelet var avslutat dansade tjejen i bilen en vända utanför på planen i ren glädje. Själv är jag sån att jag inte bryr mig så mkt om jag vinner eller inte. Det är liksom det roliga jag är ute efter. Däremot kunde jag konstatera att Julia måste vara den absolut sämsta förloraren jag någonsin mött. Hon satt och muttrade och svor åt denna stackarns intet ont anande kvinnan och hennes tur. Gissa om hon kommer få äta upp det snart  .


Ibland får man små gyllene tillfällen. Igår var ett sånt. Maken skulle åka iväg till Torsborg och lägga i båten och när han började klä på sig för att åka kom Erik med sina skor. Han ville följa med. Först en vända till Rasbo för att hämta ved hos mamma och pappa. Sen somnade han i bilen och fick följa med även till Torsborg tillsammans med Ida och Mårten. En hel dag utan de minsta i huset är ett för bra tillfälle för att skippas. Jag städade hela övervåningen och fick äntligen skrubba rent golven. Passade också på att mellan varje rum att få läsa lite i min bok som belöning. Nu är äntligen vårt sovrum städat igen och fönstret var obeskrivligt skitigt! Det såg ut som om ngn smetat ut olja över hela fönsterkarmen/brädan för att sen vänta in allt damm som kan samlas där i minst en månad... Det satt verkligen fast! Nu är det rent iaf men jag funderar på vad barnen gjort eftersom damm sällan sitter fast liksom..


På kvällen åkte vi till Rasbo för att äta middag hos mamma och pappa tillsammans med brorsan och hans tjej. När vi skulle åka därifrån fick vi bara halva barnaskaran med oss för Emma och LInnéa stannade kvar där. På torsdag ska Ida få sova där också så då kanske man kan städa källaren också. Hon är som en liten katalysator för bus. Om hon är hemma triggar hon igång både Linnéa och Erik som annars är lugna. Ja Erik är väl som 1,5åringar är mest ändå- överallt och ingenstans men jämfört med Ida så är han en västanfläkt. Ida kallas ju Orkanen av Yavuz och det är inget dåligt smeknamn på henne.


Appropå Ida så ringde de från VITS-teamet häromdagen. Vi ska dit i slutet av juni UTAN barn så vill man vara barnvakt är det bara att anmäla sig  Jag är lite sugen på att åka till Jönköping och heja på Mårten och Kalle när de ska åka Vätternrundan också. Vi får se om det går att lösa på något sätt.



 
 
Ingen bild

Brittenrybk

29 maj 2011 23:42

Jag är gärna barnvakt, det är bara att skola in dom här så kan jag ta dom när jag är ledig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards