Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Det blev ingen Muffins

Av Fia - 22 januari 2011 16:38

igår när vi åkte till Stkhlm men väl en Flinga  

Uppfödaren hade döpt henne till Flinga och jag tyckte det var ett så vackert namn att hon får heta det även i fortsättningen. Linnéa har dock döpt om henne till Smulan men kärt barn har många namn  


När vi hämtade henne fick vi också gosa med hennes mamma och pappa, syskon och även småsyskon. Mamman fick nya bebisar för en vecka sen och herregud så små de var!!! De var inte mkt större än makens tumnagel, helt blinda och döva än så länge men pälsen hade börjat komma. Flinga är lite större än makens tumnagel men fortfarande bara hälften så stor som vår kluns vi har hemma men hon växer nog ikapp rätt snart. Hon verkar rätt matfrisk iaf. Mamman måste få ngt slags rekord för att skaffa nya bebisar innan de gamla ens var flygfärdiga. Vet inte hur länge honor är dräktiga men två kullar på 5 veckor är inte dåligt jobbat! Nu blir det inga fler bebisar därifrån dock.


Idag har jag var trdje timme bytt plats på mina små juveler i buren för att de ska lära känna den andras lukt och få deras lukter tillsammans att bli just deras gemensamma. Det är det som krävs för att storan ska acceptera lillan och inte bita ihjäl henne när de sen om några dagar ska få träffas på riktigt.


Än så länge är Mimi rätt sur. Hennes första reaktion var att rusa runt i buren och leta efter inkräktaren och när hon lokaliserat henne försökte hon först bita henne genom väggen när Flinga försökte hälsa och sen försökte hon gräve sig igenom och sen klämma sig in mellan väggen och burkanten. Maken har gjort ett fantastiskt jobb med buren så den blev mkt bättre än vad jag trodde var möjligt och Mimmi kan fortsätta försöka. Hon kommer ingenvart.


En fördel med att Flinga kom är att Mimmi nu har vaknat till och blivit mer social. Förrut och sista veckan har hon deppat ihop rejält och vägrat komma fram. Nu är hon framme hela tiden och inspekterar ägorna. Extra mkt inspekterande blir det var tredje timme när jag byter plats på dem för då luktar det väl ännu mer och hon den där andra har kanske ändrat ngt, grävt en annan gång eller gud bevare mig ÄTIT UPP TOARULLEN  


Sur har hon blivit också! Okej, hon var inte överdrivet tam innan heller men hon har ändå gillat att få komma upp en stund och gosa. Nu är hon skitsur och försöker bitas när jag ska byta plats på dem. Jag har konstaterat att det är säkrast att lyfta henne i ngt så huset och träröret har fått tjäna som transportmedel hittills. Ska bli spännande att se om hon lugnar ner sig under morgondagen.

Jag är sur... Var är inkräktaren?????

Och så här cool sitter hon, inkräktaren, på andra sidan väggen...    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards