Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Solbränna, shopping och fotboll

Av Fia - 18 maj 2010 22:06

  Idag har Erik och jag varit iväg och köpt lite svalare kläder till honom. Han har haft en enda futtig kortärmad tröja men Erik och byxor+tröja går liksom inte ihop. Tröjan åker upp till under armarna och byxorna ner och sen följer blöjan med. Inte jättelyckat alls om du frågar mig och det spelar ingen roll om jag sätter på honom ett par småbyxor. Kan blöjorna åka ner så gör de det. Idag köpte vi tre kortärmade bodysar, en pyjamas, ett par gubbyxor i caprimodell, en solhatt och ett par shorts. Nu saknar vi några pyjamasar också sen är garderoben komplett. Hittade inga jag gillade just idag.

När jag kom hem från shoppingen var det dags för Emma att komma hem från skolan så vi pratade lite och kollade på reprisen av Famijen Annorlunda medan hon åt och sen var det dags att hämta småttingarna på dagis.

Linnéa har varit till skolan idag och hälsat på med dagisfröknarna och dessutom ätit mat där. Det hade gått väldigt bra med besöket och Linnéa var nöjd. Emma däremot tyckte att det var pinsamt att ha lillsyrran på skolan.

När vi kom hem fick småttingarna röja lite med grannpojken och Emma och granntjejen lekte och städade hennes rum... Jag är tveksam om det blev så mkt städ men jag väntar med kommentarer tills jag sett resultatet  

Vid fyra åt vi en väldigt tidig middag för kvart i fem var det samling för fotbollen. Emma skulle spela sammandrag idag i Ekeby så jag åkte iväg med barnen dit så fick maken komma och hämta Linnéa och Ida så fort han kunde. För en gångs skull fick jag förmånen att se matcherna från föräldraplatserna och det var roligt med allas kommentarer men jag trivs nog bättre på ledarplats jag för då kan jag verkligen fokusera på fotbollen. Det var mkt annat som lockade bland alla andra. Så fort maken hämtat tjejerna var det min tur att vara ledare och grannen fick ta Erik en stund. Det gick strålande!

Matcherna däremot gick inte fullt lika bra. Emma var kanonduktig i mål som vanligt men om alla andra i hennes lag sparkar in bollen mitt framför hennes mål och serverar målen på silverfat då blir det mål... Det finns hur mkt som helst att jobba på; försvarsspel, avslut-våga ta för sig och inte bara passa, markering av motståndare, speltaktik och inte minst HUR man spelar!!! Rätt mkt uthållighet behövs också för efter första halvlek på 15 minuter var tjejerna trötta(vi kör ändo med byte var 3 minut av HELA laget). Sista halvlek av andra matchen var det ingen struktur alls men däremot var de andra lagen åtskilligt mkt piggare och sprang gärna på bollarna... Emmas lag förlorade båda matcherna och andra GUSKlaget förlorade också sina matcher. Inte jättebra direkt! Det märktes att Henrik inte har tränat tjejerna på ett tag.


Ja och så var det solbrännan också ja! Behöver jag säga mer??? Varmt väder, soligt och en synnerligen rödhårig, blekhyad som få. Jag är en sån som står i skuggan MED solfaktor 30 och heltäckande kläder och ändå blir jag röd... Vackert? Nej inte speciellt men jag tror jag klarade mig rätt bra idag för jag ser iaf inte ut som en kokt kräfta  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards