Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Jag ska ALDRIG mer klaga på

Av Fia - 27 april 2009 11:23

fläskängrar! Okej, de är skitäckliga och fula men de äter iaf inte upp ens mjöl eller förstör livsmedel om man nu inte är så dum och förvarar kött mm framme utan de lever på fettrester bakom skåp och andra gosig ställen. Vårt nya husdjur är istället av en helt annan kaliber. Det är 15-20cm lång UTAN svans och sen får mna lägga till lika mkt i en äcklig kal svans. Ida ramlade ner för trappan idag och när jag flyger ner där för att kolla att hon inte gjort illa sig så ser jag denna något förvånade RÅTTA pressa sig in i matkällaren under dörren... Springan är 2,5cm mellan dörr och golv och den fick jobba för att ta sig in där emellan.

Jag vet att jag har gerbiler som husdjur men detta är lååååångt utanför vad jag klarar av att bo i så jag packar ihop mina grejer och sover hos mamma några dagar tills råttan ä väck. Om du tycker att jag är sjåpig så ställer jag bara frågan tillbaka. Hade du sovit i din säng i källaren om du visste att det fanns en råtta som är så här stor där nere???? Jag gör det inte! När det kommer till råttor är jag oresonligt rädd. Möss däremot är mest bara söta även om jag kanske inte vill ha såna heller inne. Ute gör det mig ingenting! Ute vill jag inte se råttor heller.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards