Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Övernattning och vagnproblem

Av Fia - 25 september 2009 20:02

Jag som alltid tyckt att barnvagnar har varit roliga har totalt tappat intresset för dessa fordon. Det har ju onekligen sparat lite pengar för det är ingen billig hobby, eller vad man ska kalla det. Nu när det är dags att börja titta på liggvagnar så är det ju tråkigt! Vi har ingen sen förrut och om jag finge välja skulle jag välja en sån där härligt retrovagn från 70-talet men de kostar antingen för mkt eller är för dåliga i skicket. Hade spanat in en begagnat vagn på blocket som vi skulle iväg och kolla på imorgon men så igår mailade ägaren till vagnen och sade att den var såld redan. Ngn annan hade hunnit före:( Lite trist då det var en bra duovagn med tillhörande åkpåse. Nåja, sånt som händer. Den skulle ha kostat 2000 och jag har nu hittat liggdelar till vår befintliga sittvagn för 1900. De är inte optimala alls för liggkorgen är i mitt tycke för liten, som de är nuförtiden... Innan när jag tittade kostade de 2200 och då kändes det onödigt dyrt men om jag nu köper den lite billigare så känns det mer prisvärt. Nu 'är den stora frågan vilken färg! De finns i blått, svart, svart/grått, rött och brunt. Sittvagnen är ju brun så ngn annan färg vore ju roligt men vadå??? Emma röstar på svart eftersom hon ju vill förvandla världen i depprockarstil;) Ja, ja, dagens i-landsproblem antar jag!


Idag är det så vitt jag minns det premiär för Linnéa. Hon sover borta hos en kompis och det har hon nog aldrig gjort förrut. Ska bli spännande att se om det lyckas eller om hemlängtan blir för stor. Hon är inte jättebekant med mamman och pappan så funkar det kommer det nog fungera överallt! Fast hon och N(kompisen) har en hel del gemensamt just nu. Båda har småsyskon i ung samma ålder och de väntar fler inom kort. N's mamma ska ha barn i slutet på januari:)


Förresten kan jag också rapportera att Ida har gott läkkött. Hennes sår på kinden ser hur bra ut som helst efter att vi började med salvan och hon har inte ens plåster där längre mer än på dagis för att skydda mot infektioner... Handen är fortfarande öm och såret är rött och svullet men ingen infektion så långt ögat når och det är torrt så nu får hon slippa omläggning där när hon sover vilket gör att det torkar upp och läker ännu fortare! Den salvan var verkligen otroligt effektiv! På handen har det också börjat bilda som ett yttre lager som skydd mot omvärlden med väldigt ny och röd hud. Ofattbart hur bra småbarn läker sina sår!!!


Appopå Ida så har hon verkligen tagit ett enormt steg framåt i utvecklingen sista tiden. Jag vet att jag skrivit förr om att hon lugnat ner sig men det slog mig idag att hon inte har hittat på hyss på säkert en vecka!!! Alltså visst har hon hällt ut ris(och dammsugit upp det frivilligt!) och såna småsaker men det har varit olyckshändelser. Däremot har hon börjat måla massor(på papper alltså), läser böcker själv, lyssnar på saga på bandspelaren. kort sagt, hon roar sig själv eller så är hon med mig och hjälper till. Den jobbiga delen av gamla Ida har nästan helt försvunnit men den alltid lika glada Ida har å andra sidan tagit semester:) Hon har fått humör som få och att handla med henne är en mardröm för hon bryter ihop över småsaker som att jag tar fel brödpaket, eller inte tar ris som hon tycker utan pasta istället som passar bättre till maten och sånt men det är ju normalt och hör till åldern. Ungen är ju tre år trots allt;) Det går över och hon är ganska lätt distraherad. Om man ger henne en egen liten vagn att köra är hon toknöjd och idag kom det inga utbrott alls trots att hon var både trött och hungrig! En annan sida är också att hon är otroligt gosig nu. Hon sitter gärna i knät och myser. Det är också nytt. Förr skulle allting upptäckas. Nu är det nog tom så att jag skulle våga ta med mig Ida hem till vänner som vi inte görna besöker annars just för att de är så ordentliga av sig och störs om Ida kör igång på sitt vis. Hon har begränsat oss en hel del och nu släpper det lite! Precis i tid för bebisen som kommer och vänder upp och ner på allting så jag passar på att njuta nu medan det varar;) Har räknat med att jag kommer få ordna en amnings/myshörna i lekrummet där jag kan vara tillsammans med Ida.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards