Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Vilken tur att jag inte

Av Fia - 15 september 2009 07:56

jobbar inom äldrevården eller på dagis just nu. Jag har blivit otroligt känslig för dofter. inte helt ovanligt när man är gravid även om det är första gången för mig och vissa mindre angenäma dofter får mig att antingen få kväljningar eller faktiskt kräkas. En sån doft kom från Idas potta idag:( Oftast går det bra att torka men idag så torkade jag och kväljdes... Inte alls kul! Det är nog kämpigt att äta frukost öht just nu och om den kommer i retur vet jag att jag mår illa hela dagen sen.

För några dagar sen fick jag en förfrågan om jag längtade tills jag inte var gravid längre... Jag svarade lite klämkäckt så där som man förväntas göra ffa till mer eller mindre främlingar men ska sanningen fram så börjar jag ledsna nu. Jag är stor som ett hus och magen är ivägen nästan oavsett vad jag gör. Jag längtar tills jag får/kan gå ut och gå utan att få tokont av sammandragningar. Foglossningen är inte så farlig än men det gör också ont. Men ffa är jag såååååå himla less på att må illa! Det är inte roligt längre.

Fast allt är inte nattsvart! Jag tycker också att det är rätt mysigt att känna bebisen sparka inuti mig ffa när jag vet att det är sista gången. Jag tycker det är rätt mysigt att se framåt och fundera lite kring vem det är som gömmer sig därinne och vad den har för personlighet. Nyfiken som bara den om det är en kille eller tjej. Dessutom är bebisen nattaktiv som bara den och om jag tycker det är svårt att sova nu, hur svårt blir det inte sen då?????


Nu är det nog dags att göra sig iordning för dagens strapatser. Det är vår vilodag denna vecka idag. Igår var det fotbollsträning och Lea fäljde med Emma hem. Imorgon är det genrep inför fotbollsmatchen på studenternas, Linnéas sista träning och jag har styrelsemöte(allting  ung samtidigt). Torsdag har vi två läkarbesök inplanerade samt att det är EMmatchen på nämnda arena och fredag börjar simskolan igen för Linnéa. Lördag och söndag är vikta till fotboll som vanligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards