Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

Ibland förstår jag inte hur vissa tänker

Av Fia - 22 juli 2009 10:58

I Emmas klass fanns det till i julas en tjej som Emma har lekt med lite nu och då. I helgen var det dags och igår igen. Igår var det deras tur att komma till oss och barnen lekte hela dagen. Det var fullt ös här men tjejerna(Emma, E och S) lekte hela dagen. Vid tvåtiden gick tjejerna över till granntjejen och fortsatte leka där. Vid kvart över fyra åkte jag iväg en snabbis och hämtade Linnéa hos en kompis. Vid halv sex började jag fundera på om inte familjen i fråga borde höra av sig eller hämta sitt barn snart men eftersom vi kommit överens om att höras så antog jag att de väntade på vi skulle ringa. Strax därefter ringde jag hem tjejerna för det närmade sig mat. Först blir det tyst i luren och sen frågar grannen "Vilka tjejer???" Emma och S var så klart mitt svar och då fick jag höra att pappan varit där och hämtat S för ett par timmar sen, utan att säga t ill grannarna också!!! De har således bara hämtat henne utan att säga till mig som ändå var ansvarig för henne 8P. hur tänker man då????? Inte första gången det händer heller men jag tycker fortfarande inte att det är ok och detta får mig att fundera på om jag vill att barnen  leker. Det är samma familj som struntar i kalasinbjudan och inte ens hör h av sig vare sig före eller efter om att de inte kan komma och vi på kalaset står och väntar in barnets ankomst som aldrig kommer.Detta har hänt mer än en gång också kan jag säga. Denna familj verkar leva efter sina egna spelregler och helt ärligt så funkar inte det. är jag fjantig ellerr  hur ligger landet kring sånt här??? nog talar man väl om för ansvarig vuxen att man tar hem sitt barn??? På dagis, skolan och hos kompisar fungerar det iaf så- och hemma hos oss!

____________________________________________________________

Inatt har jag sagt upp mig som förälder. Vid ettiden började barnen stöka och väcka varandra. Linnéa och Ida slogs om vem som skulle ligga närmast mig och när den ena inte fick som hon ville skrek den. De häll på och bråka och stöka fram till halv fem. Vid det laget hade jag hunnit bli alldeles lagom förbannad, Ida hade åkt in i sin säng där hon på protest hällde vatten i sängen men då åkte hon upp i LInéas istället! Linnéa blev resolut bortmotad till makens tomma säng(han sov på soffan). Kort sagt, de bo:de ha varit trötta som svin men sov inte iaf:( Strax eftåer fyra fick jag bemöstra mig från att gå till soffan, jaga upp maken med några väl valda ord och ta hans plats. Kände nog att det trots allt inte var hans fel men ilskan och frustrationen kanaliserades lite fel så där på morgonen;) Nåja, halvfem somnade även Ida i Linnéas säng efter att jag skällt på henne och förbjudit henne att röra sig före halv nio idag... Funkade till sju:P Då var de uppe och jag misstänker att det kommer vara en trött skara här hemma idag! Jag kan säga så här att hämnden är ljuv för det blir ingen sova idag- ALLS! Mina barn som alltid sovit bra gör inte det längre och jag fattar inte varöfr. Det är rätt frustrerande och tröttsamt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards