Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Fia - 3 juli 2009 13:09

Kom igår på att jag nog borde gå in och kolla när anmälningstiden börjar för simskolan i höst och fick nästan hicka när ja ginsåg att den öppnade redan den 30/6. Det innebär att i princip alla platser är fulla redan och jag kollade in utbudet. LInnéas svårighetsgrad fanns det bara en enda grupp kvar att gå på som jag anmälde in henne på. Hlet tokig tid men vad göra???? Idag kom bekräftelsen och vi kom med. Skönt! Emmas grupp som vi vill anmäla henne till verkar helt omöjligt! Jag bokade in henne en halvtimme efter öppningen inför våren och det var redan fullbokat. Nu fanns den inte ens med men nu var jag ju två dagar försenad också... TIll saken hör att vi står ändå i en sk vipkö för tidigare medlemmar. Övriga öppnar inte bokningen för förrän om ett par veckor... Väntetiden är lååååång. De borde verkligen starta upp fler kurser ffa för dessa avancerade simmare. En kurs fanns i våras och sen en märkestagningskurs men det är inte aktuellt. Jag vill att EMma ska utveckla sin simning, inte ta massa märken! Funderar på att kolla upp Uppsala simsällskap om de har ngt alternativ för EMma... Ida pratade vi om men där väntar vi tills hon är tillräckligt gammal att börja i riktiga simskolan om ett år istället. Visst är det bra med vattenvana men det som de tränar där kan Mårten träna lika bra när Ida följer med och simmar varje fredag+ att hon går in gratis:) Vi har snålat till oss så här med tredje barnet;) Linnéa fick iofs börjar redan vid tre men hon var ju rädd för vatten och det kändes viktigt att få träna bort det med kunnig hjälp och det har funkat! Nu är hon helt ohindrad i vattnet, glider och simmar 10-15m, snurrar runt och plockar upp grejer från bottnen osv. Där har det varit helt outstanding  och värt varende krona.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards