Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Halvvägs

Av Fia - 21 juli 2009 08:05

Jag konstaterade igår att jag kommit halvvägs in i denna graviditet. Det känns som om det var igår jag fick veta men på samma gång som det var ett år sen. Började känna sparkar tidigt men bara när jag sitter still och det är lugnt. Har säkert inte tid att känna efter som de andra gångerna men jag väntar fortfarande på de där starkare sparkarna och att det ska kännas mer regelbundet och mer varje dag. Just nu är det lite fjäsigt;) Funderar rätt mkt på om det är en kille eller tjej måste jag också erkänna och som jag sade igår så är jag lite konstig för jag inbillar mig att jag kommer bli besviken oavsett vad det b lir:D Är det en tjej så kommer jag bli lite besviken över att jag inte kommer få en kille och ä rdet en kille så blir jag besviken för att jag inte får fyrtal i tjejern ngt som iaf jag tycker är lite häftigt och eftersom det är sååå olika tjejer jag har är jag lite nyfiken på hur en fjärde skulle vara:) Nåja, dessa funderingar lär nog försvinna samma sekund som jag ser bebisen. Har hittills aldrig ens brytt mig om sånt när det väl gällt utan då är det mer det stora i att möta en ny människa. DET är stort och tänk, det får jag göra inte mindre än fyra gånger:D


Lekpremiären för Ida igår gick strålande. Hon uppförde sig som en liten ängel tydligen. Hon och B lekte ända till B ledsnade vid fyrasnåret. Ida hade nog gärna fortsatt men hon verkar vara som Emma. Vet inte när det är slut på orken. de är som två duracellkaninen men som inte känner av att batterierna är slut förrän vi tvingar isär kamraterna. En fördel med all lek igår var att hon för en gångs skull somnade ovaggad mitt i maten vid sjutiden och sov till halvsju imorse*gäsp*. Vad mig anbelangar fick hon gärna sova ett par timmar till men det är nog rätt orimligt. 11-12 timmar är vad hon verkar behöva vår lilla piggelin. Att jämföra med Emmas sömnbehov på precis lika mkt... Vi är bortskämda med sovande barn och omställningen till Ida är lite jobbig ibland. I den åldern har både Linnéa och Emma sovit runt 14 timmar... Antar at Ida är den som är mer normal och det är inte lätt när man är så stor som Emma och behöver sova mer än kompisarna för att orka! Det blir svårt att hinna med allting som behövs och ändå få sova tillräckligt. Dygnet har för få timmar en vanlig skolvecka när hon först går i skolan, ska hinna leka och träna och göra läxorna och sova sina 11-12 timmar. Det blir väl lättare hoppas jag när dagarna på fritids blir kortare och vi har mer hemmatid igen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards