Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Min kära granne

Av Fia - 24 april 2009 21:10

är en klok och vettig kvinna på många områden. Hon och hennes make har ett skämt sinsemellan som handlar om procent. Att vissa procent älskar man sin make och resten får man på köpet;) Det handlar så klart om att man aldrig kan älska sin make/maka jämnt till hundra procent. Det tycker jag är ett rätt vettigt sätt att resonera och idag är nog en sån där lågprocentardag här hemma. Jag älskar honom till 65% idag och resten fick jag på köpet. Varför? Emma har basketturnering imorgon och tills dess ska hon ha en röd och en vit tröja eftersom vi ännu inte har klubbtröjor eller västar som i fotboll. Jag fick mailet om tröjorna idag eftersom tränaren inte haft min adress innan och det blev lite stressigt för jag åker inte och handlar med trötta barn klockan sex på kvällen som hon var när jag såg mailet. Jag ringde maken och vi bestämde att han skulle komma hem senast kvart över sju... Låt mig säga så här.. det var närmare fem minuter närmare kvart i åtta än kvart över sju när han kom. Resultatet blev att jag fick flyga ut genom dörren utan att Linnéa och Ida hann reagera och då blir reaktionen tio ggr värre trots att jag redan sagt att jag ska iväg när pappa kommer säkert tio ggr... De är såna liksom.

Iväg till Gränby och kastade oss(Emma var med) in där och snabbt som attan in på lindex... Inga röda tröjor så långt ögat skådar. Konstaterar med en suck att rött är inte innefärgen. Ser dock ett rött linne som inte duger och en röd t-shirt med tryck. "Den där dör jag om jag sätter på mig imorgon! Jag kommer skämmas ihjäl", var kommentaren.

In på nästa affär som var Kappahl. Ingenting alls! HM då???? Deras bassortiment brukar ju ha! Inte idag iaf men vi hittade en nästan röd tröja på damavdelningen i strl XS så det fick det bli. Den är lite stor men inte så det stör. När vi så navigerar oss fram till kassan är det bara att gilla läget för Uppsalas längsta kö hade samlats precis idag:( Nåja, Emma hittade en sak som hon blev nöjd med förutom tröjan som hon köpte för egna pengar. Det är nu man inser att hon börjar bli stor... Hon köpte en duschgel och en parfym av märket snobben! Fast hon tog snabbt ur en villfarelsen om att hon var så stor när hon frågade mig: "" Mamma, jag kan inte välja vilken jag tycker om av snobben och Hello Kitty"

Mamma:"Måste man välja då, kan man inte tycka om båda då?"

Emma: "Jo, det kan man ju!" sade hon och lös upp.

Det alternativet fanns inte tydligen i hennes hjärna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards