Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

Nöjd tjej

Av Fia - 20 februari 2009 09:40

Jag har en femåring här hemma som är toknöjd! Inte nog med att hon äntligen fyllt dem år men hon fick också presenter som hon är mer än nöjd över. Allting som hon hett och innerligt önskade sig fick hon. Ett skrivbord som iofs inte är ngn present men ändå, en saccosäck som hon längtat efter i två år, MASSOR av petshops(16 tror jag) och lite mer pyssel. Hon är toknöjd:D

Idag på morgonen upplyste hon mig dessutom om att femåringar inte äter välling så det hade hon slutat med... Det höll inte så länge för när mackorna åkte fram åkte okcså läppen fram och längtan efter den älskade vällingen blev för stor. Det är bara att konstatera att mina barn inte är några frukostmänniskor. Linnéa tycker iofs om risgrynsgröt men annars får det vara. Yoghurt äter de visserligen men inte på morgonen utan det är mellanmål. Vare sig Maken eller jag tycker ju speciellt mycket om frukost heller så det finns ju att brås på. Jag äter det dock men det är te och smörgås. Yoghurt/fil/gröt på morgonen får mig bara att må illa men däremot sena frukost några timmar efter man vaknat eller hotellfrukostar fungerar däremot strålande. Antar att jag måste vänta ett tag innan jag äter men hur ofta kan man det en vardag???

Det verkar som det här lovet kommer präglas av hela huset fullt med barn. Idag är Wilma på plats igen för hon ville inte vara på fritids. Så länge det bara var hon fungerar det strålande för dagens plan är att åka till faster Maria och hälsa på. Sköms lite för jag har aldrig träffat hennes katter och den ena har hon säkert haft i två år:/ Det är på tiden kan man säga! Dessutom har hon precis flyttat till vår gamla gata(och brorsans) så vi måste ju dit och kolla läget också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards