Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Rätt nöjd med mig själv!

Av Fia - 13 januari 2009 19:57

Får man vara det i jantelagens Sverige? Det struntar jag i i vilket fall;)

Idag träffade jag två nya klasser och första klassen gick helt okej men var väl inte ngn dunderhit så där... Andra klassen är den som får mig att känna mig nöjd med mig själv. I den klassen finns en tjej som har svår asperger(autistliknande). Jag har blivit varnad innan att det kommer ta flera veckor innan hon pratar med mig eller ens tar emot min blick och möter den och förra läraren fick aldrig ngn respons alls tydlígen. Vet ni? Jag fick inte bara ögonkontakt med henne utan vi pratade faktiskt!!!!!!!!!!!! Hon sade JA! Jag vet att det låter fjuttigt men har man jobbat med såna här elever vet man hur tufft det kan vara och hur mkt tålamod som krävs. Jag är skitnöjd med mig själv (och henne)!

Idag har jag också bestämt mig för vad Emma och Linnéa kommer få i födelsedagspresent. Denna speciella present kommer bara vara från mig och Maken är inte alls med på noterna men å andra sidan kräver jag ingenting av honom! Så det så! Tjejerna ska få varsin gerbil.

Dessa små söta godingar är mongoliska ökenråttor och är helt underbara. Jag har haft såna förrut(Cissi och Shiba) till mammas stora kärlek-NOT! Hon avskyr allting som ens påminner om en råtta men dessa är ju oemotståndliga:D Dessutom är den kala svansen som jag har svårt för hårig på dessa.

Ta en titt till! Söta va! Tjejerna kommer bli jätteglada! Ser ni tofsen på svansen?

Nu återstår bara att leta rätt på den gamla buren och åka iväg och köpa spån, hö och sånt. Ska bli kul att ha djur igen måste jag säga. Dessa vet jag att jag tål för jag har gosat ihjäl mig på såna för att just prova... Nu återstår bara att hitta några lämpliga. Jag är inte så förtjust i zooaffärer vilket är det absolut lättaste sättet att finna dessa men jag har mailat en uppfödare så får vi se om jag får napp...

Bilderna kommer förresten från Svenska gerbilföreningen om ni vill se mer om dessa små krabater.

 
 
Ingen bild

Hanna

14 januari 2009 18:55

Vad kul att det går så bra på jobbet!!
Tjejerna kommer bli överlyckliga över födelsedagspresenterna tror jag nog!!
Efter att du informerade mig om att dessa små sötisar finns ,så har jag kollat och läst en massa på nätet.. Så jag tror vi ska skaffa ett par vi också, verkar hyfsat lättskötta och så.. Pratade lite med barnen idag,och de blev såklart överlyckliga.. Har dock inte pratat med Roger...

 
Ingen bild

Fia

15 januari 2009 16:11

Men va kul! Ska vi köpa samtidigt? Jag tänkte åka till fäboden för där får man med en stamtavla eller liknande och du riskerar inte sjukdomar och bebisar i magen på det lilla djuret;) Lite dyrare dock(100:-/st) Där är dessutom hö och spån mkt billigare än ngn annanstans jag känner till! Du kommer inteångra dig för jag tyckte att de var skitkul! De blir rätt lätt tama och mina fick springa runt på sängen och golvet under uppsyn.

 
Ingen bild

Hanna

15 januari 2009 18:14

Ja,jag funderade också på fäboden,har bara hört positivt om dem..
Så då kan vi ju åka samtidigt,men ska dina barn få välja,eller ska det bli överraskning?

 
Ingen bild

råttmördarn :)

15 januari 2009 19:05

Nej, bestämt nej, slaktarn säger nej!

 
Ingen bild

maria

16 januari 2009 20:46

hej fia!
maria här, kul att jag hittade dig igen. vi mailade ett par gånger, jag har en flicka me goldenhars amanda heter hon.hon e 5 år. skull vara kul om vi kunde maila lite till varann och prata om tjejerna.min mail är : maria_eeriksson@hotmail.com . maila gärna om du vill! mvh Maria

 
Kusin-Jenny

Kusin-Jenny

17 januari 2009 19:39

Wow! Vilken hit med rattor!
Jag kommer ihag nar du hade sadana hemma i Rasbo:)Jag kommer ocksa ihag att jag slapat in en annan ratta i tron om att det var din:P
Kickan kommer alska dem! ;)
Ha det bra!!

http://jennyohrling.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

18 januari 2009 13:00

Hej Jenny! Kul att du hittat hit igen! Klart det är kul med små rådisar men jag lär nog inte få djurvakt genom mamma eller brorsan som väl döljer sig under pseudonymen "råttmördarn";) Du får komma och beundra dem när du kommer hem sen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards