Direktlänk till inlägg 14 september 2008

Enfaldiga människor

Av Fia - 14 september 2008 10:56

Enfaldiga människor tycker jag inte om. På sista tiden har jag stött på en hel del av dessa och jag blir så arg. Jag blir arg när dessa enfaldiga människor ska bestämma över min dotters liv eller på ngt sätt blanda sig in med massa tyckanden om saker de inte har med att göra.

Rektorn på vår skola är en sån enfaldig människa. Jag har aldrig råkat ut för en vuxen som är så otroligt egocentrisk. Vi satt i möte i fredags i en halvtimme och skulle prata om Emmas mående. Det tar inte många minuter innan jag förstår att hon inte alls är intresserad av hur hon mår utan mer bara är intresserad av vissa skeenden på skolan samt hur fantastisk hon själv är. Undra hur många ggr som hon slog sig för bröstet och skröt om att hon minsann kan namnet på alla barnen i skolan och deras föräldrar... Helt ärligt, jag skiter i om hon kan namnet på Emma om hon inte bryr sig om hur hon mår. Sen hennes stolthet över att ha fått in en hel halvklasstimme till i klassen i veckan! En hel timme till när hälften av barnen i klassen har stressymptom och en handfull mår så dåligt att de inte ens tycker om skolan.

På föräldramötet stötte vi på en enfaldig människa till. En mamma i klassen, som för övrigt är mamma till en av de stökigaste killarna, som blir arg över att vi föräldrar är upprörda över nuvarande situation men inte kontaktat henne! Ska jag ringa til henne som aldrig varit trevlig mot mig och fläka ut byken för att hon ska känna sig delaktig i allt prat som sker om skolan? Nej tack, Emma integritet är värd aningens mer än så för mig. Dessutom hade vi medvetet väntat in föräldramötet där alla är samlade. Denna mamman är känd för två saker. Hon är så oerhört trevlig när det passar men alla passar inte henne utan det är hon som väljer vem hon pratar med och sen så måste hon själv vara inblandad i allt skvaller och är hon inte det är det katastrof. Usch för såna människor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards