Direktlänk till inlägg 7 september 2008

Klättring

Av Fia - 7 september 2008 10:30

Att barn klättrar det är ju allmänt känt. De klättrar upp på stolar och bord och ibland även på bokhyllor som förhoppningsvis är förankrade i väggen men Ida är inte som andra barn. Hon har valt en svårare väg i livet. Hon klättrar iofs också på allting ovanstående men även på teven i vardagsrummet, ribbstolen vi satt upp för Linnéas skull men som mest används av ida. Nu har hon lärt sig komma ner också när hon klättrat upp till taket. Hon har lärt sig bemästra klätterborgen på dagis trots att personalen har tagit bort nedersta pinnen i stegen så första pinnen är så högt upp att den är över Idas huvud. Många av de största barnen kommer inte upp men Ida som sagt... Ida har idag tagit steget till att klättra på saker där man har fötterna längre in än händerna. Ni vet såna där riktiga bergsklättringsfasoner som ser helt livsfarliga ut. Hon började smått på handfatet i badrummet. Det funkade jättebra tills avloppsröret lossnade!

Hon har också klättrat upp på tvättmaskinen för att ösa ner massa tvättmedel i facken. Inte bara i facket för tvättmedel dock utan alla fack. Tyvärr går inte facken att ta ut och skölja!


Läste en artikel om en liten pojke som klättrat i hela sitt liv, precis som Ida och sen hade han fått en klättringskurs i present. Alla andra hade flåsat sig fast längs bergsväggen och när de väl var uppe hade de flåsande suttit och tagit igen sig. Kille ifråga hade klättrat upp hur lätt som helst och bara gått obekymrat till kanten och beundrat utsikten... Ida kommer bli som den killen! Hon går inte ha i möblerade rum men hon kommer nog bli något stort en dag:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards