Direktlänk till inlägg 3 september 2008

Lössvarning!

Av Fia - 3 september 2008 20:00

Om det är någonting i ohyreväg som jag inte klarar av så är det löss. Det bara kliar och kliar på hela mig trots att jag vet att jag inga har. Som nu! Det har kommit en brev från skolsköterskan om att några barn i klassen har löss och ett av dessa barn råkar självklart sitta bredvid Emma. Jag kollar henne idag efter bästa förmåga(utan riktig luskam) och ser inga men jag nöjer mig självklart inte med det. Ungen får finna sig i att dränkas i sabadillättika ändå för säkerhets skull liksom. Utifall att! Ättikan är ju trots allt helt ofarlig för henne och och håret och det är ingenting som eventuella obefintliga löss blir immuna mot ändå. Det enda som händer är ju i såna fall att håret blir glansigt med det kan vi nog överleva;) Emma tyckte väl inte att det luktade så gott kanske... Nu är hon behandlad och själv sitter jag och kliar över hela kroppen bara för att jag hörde talas om eländet. Får nog bli ett omslag för mig också medan jag sorterar tvätt. Är mitt hår ovanligt glansigt imorgon så vet ni varför;) Undra hur jag skulle reagera om vi fick löss på riktigt? Förmodligen flytta(för det måste ju finnas i huset?!?!) och raka av håret.

 
 
Ingen bild

Kalle

4 september 2008 11:41

Det här låter inte bra. Jag har googlat lite själv och sen hörde jag med expertisen och den säger följande. "Sabadillättika är lite giftig, och skall inte användas örebyggande, bara för behandling om vanliga preparat inte hjälper. Jag föreslår att syrran din vänder sig till ett apotek för rådgivning och förslag till behandling om så
behövs."

Det får vara nån måtta på paranojjan.. :)

 
Ingen bild

Fia

5 september 2008 15:12

Sen när blev ättika giftigt? Det är ju för tusan bara en svag ättikslösning som gömmer sig bakom namnet och kan man äta det kan man nog ha det i håret också. Expertisen, vem är det?? Susanne eller? Nu har ci skaffat en luskam istället iofs och vi hade inga löss men det visste jag innan. Jag är bara nojjig. Hatar löss lika intensivt som jag hatar spindlarna i vår källare!
Kram och kom gärna över för vi är intresserade av hur det gått att bolla jobb och skola!

 
Ingen bild

Kalle

5 september 2008 17:30

Det är alltså inte ättikan utan mer specifikt
sabadill som är giftigt. Kör du ren ättika har jag inga invändningar. :) Expertisen är Susannes pappa Uno.. och det han inte vet om kemi det.. kan man knappt ens slå upp.

Hur är ni hemma i helgen då? På söndag kan det funka bra för på lördag måste jag ut till vänge och hämta hem lite fisk och akvarier. Förstår inte varför men Berit där har ledsnat på att ha 2 av mina akvarier ståendes i badrummet. ;)

 
Ingen bild

Fia

7 september 2008 10:38

Förstår inte varför man inte vill ha fiskar i badrummet?! Konstig människa;) Om du inte har ngnstans att göra av dem får du gärna ockupera en del av vardagsrummet här. Jag vill ha fiskar men mårten vägrar. Dina fiskar är ju inte mina alltså borde det gå bra:)
Kom över ikväll du! Mårten jobbar på dagen men ikväll är vi hemma.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards