Direktlänk till inlägg 16 september 2015

Rubrik saknas

Av Fia - 16 september 2015 17:18

Jag börjar med att förvarna för att inlägget kanske blir lite rörigt och obegripligt. Jag har inte sovit i natt. Jobbet har börjat igen och därmed sömnproblemen. Så länge man är på jobbet fixar man det bra. Det är på kvällen tankarna kommer om den och den eleven. Det har varit många såna nu.


Det känns inte som jag hinner skriva längre. På jobbet är det fullt upp som sig bör och sen blir det kväll och då är det fullt ös till barnen somnar och sen börjar tredje skiftet med städ, tvätt, disk och allmänt röj. Mitt liv just nu är så sjukt ointressant. Det är upp på morgonen, iväg till skola och jobb, jobba, hämta barn, laga mat, läxor, natta och sen städa för att sist kollapsa i sängen med en film. Det är skittråkigt. Det som händer just nu är jobbet men det kan jag inte skriva om. Jag ska inte skriva om det heller.


Våra morgonrutiner sitter rätt bra nu måste jag säga. Vi går upp vid 6, senast sju ska man ha ätit upp frukosten för att hinna borsta tänderna, håret och klä på sig. UNgarna är nästan alltid klara i tid. Enda undantaget är torsdagen då Ida har idrott men inte jagär hemma och kan påminna Ida om att packa väskan kvällen innan. Det löser jag oftast med att göra ordning högen kvällen innan efter kören.


Sen kommer de där andra dagarna. De där dagarna när man är helt slut innan man ens kommit till jobbet. De där roliga, fantastiska schemabrytande dagarna *extrem ironi* Så fort någonting inte är som vanligt är det fullständigt kaos. INgenting fungerar för Ida. Det kokar is kallen på henne. Hon gapar och skriker, kastar saker och stampar i golvet. Att klä på sig kan ta tre timmar för de sitter åt, klämmer, kliar, river... Frukost är bara att glömma för om man råkar skära plattmackan(hönökaka) liiiiite fel eller råkade ha på smör på den så rasar hela världen. Tårarna flödar... Jag vet att nästan ingen som träffar Ida kan tro på detta och tror jag överdriver. Jag säger bara en sak. Välkommen hem till oss klockan sex en morgon nästa gång det är friluftsdag, temadag, utflykt, skolteater eller i princip vad som helst som inte är vanliga lektioner! Din hjälp behövs men vad du gör, bli inte arg!!!!


Idag var en sån dag. Idag var det Gamlisjobben. Jag hatar alla såna dagar! De är inte förenliga med Idas behov av samma lika varje dag. Sen har jag full förståelse för att det anses tråkigt och oinspirerande för vanliga dödliga men för nån där varje dag är kaos och strukturen och rutinerna är det enda som håller ihop allting och ger det stadga så försvinnner den försvinner allting in i kaoset. Kaoset tar över. Det är fritt fall och ingenstans att hålla fast sig i. Det är som att åka en berg och dalbana men utan att man kan se vad som kommer härnäst. Du kastas bara omkring. Funderar på om man kan få dispens såna dagar? Tänkte ta upp det med BUP nästa gång får vi se vad de säger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards