Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Beslutsångest de lux

Av Fia - 16 april 2015 09:54

Jag är nog sämst i världen på att bestämma mig. Jag skulle nog trivas utmärkt i kommunistRyssland där jag hade en sak att välja på och fick hålla till godo med det. Eller näe men det skulle onekligen underlätta tillvaron. I flera månader nu har jag haft två simkort men bara en mobil. Det harinte fungerat jättebra får jag nog lov och säga. Det är alltid någon som ringer på fel mobil. Eleverna är förvirrade, jag är det och alla andra är det. Vilket nummer gäller idag???? Det är knappt att jag vet det själv känns det som. Det är dessutom en jäkla bytande. Nu i mars tog mott abonnemang slut för gamla mobilen.  Jag tittade in på sidan och stängde den igen. Jag har suttit och kollat lite på mobiler så där lagom sporadiskt(Det lät bättre va  ) Jag kan verkligen inte bestämma mig. Iphone går fetbort. BEtala dyra pengar för nånting som går sönder och inte är det minsta bättre än andra alternativ finns inte på kartan. Dessutom, vis av erfarenhet från jobbpaddan så inser jag att det krånglar mer än det är värt. Vissa finesser är super men jag och ifån funkar illa ihop.


Då återstod två märken. LG har jag på jobbet och det imponerar iaf inte på mig. HTC har Linnéa och den fungerar och fungerar och fungerar visserligen men jag gillar den inte för det trots att den är snart 2,5 år och aldrig verkar gå sönder. Ful som stryk må hända men ändå. Xperia hade jag innan den gick sönder och jag var nöjd. Toknöjd faktiskt. Den var vattentät och höll för många tapp i golvet. Sen har vi samsung som är vrålsnygga men inte vattentäta som sagt och jag vet inte om jag gillar deras upplägg i mobilen??? Jag bestämde mig efter mkt om och många men för att fortsätta med xperia för att den är just vattentät. Jag gillar att skälja av mobilen under kranen faktiskt. Det känns fräschare och mindre skaderisk för den hemma hos oss om nu nån skulle få för sig att bada även mobilen. Datorer har ju hänt redan så risken finns trots allt   


Nästa beslut var färgen... Vit, koppar, grön eller svart. Inte svart iaf. Koppar och grön var snygga men framsidan var svart och det gillar jag inte. Efter två dagars velande fick det bli vit. Hurra, idag har jag äntligen lyckats beställa min mobil! Igår velade jag mellna om jag skulle casha den eller binda mig på två år. Om jag binder mig så kan ju mobilen gå sönder igen men jag är nöjd med abonnemanget och har inga planer på att byta. Dessutom blir mobilen billigare då. Om jag cashar den offrar jag lite av semesterkassan/skattepengarna men är inte bunden... Jag valde faktiskt att binda mig två år till. Mobilen blir billigare(jo jag har räknat med effektiv ränta mm ) och eftersom jag iaf inte tänker byta abonnemang så känns det vettigare. Min nya mobil som kommer om en vecka eller så...  


När jag skickat in beställningen och är i farten så kikade jag runt på olika skal till mobilen. Herrejösses, säger jag!!!! 352sidor med olika skal i en oändlig variation av färger, mönster och figurer. Hur många skal behöver man??? Jag måste nog fundera lite på det här med. Eller så kikar jag in på Elgiganten och väljer av deras utbud. Det blir nog betydligt lättare att välja för där brukar man hitta enfärgade och jag väljer typ alltid rosa  

Vad sägs om den här?   Färgerna får iaf mig glad! Ugglor i alla former och färger...   Den här var söt men lite sömnig? Hitade ingen uggla som var perfekt och då avstår jag. Vad som nu är perfekt har jag ingen aning om men det förstår jag nog när/om jag ser den då  Fjärilar?   Den gillade jag verkligen. Men jag hittade en helt annan stil förra gången jag var in på sidan som jag inte hittar nu...Den här stilrena verkar vettig också. Med tjuvkikarlucka för klockan...   Som sagt, det finns hur många som helst i varenda seriefigur, filmkaraktär, blomsort, djurart och så fortsätter det i all oändlighet. Jag avvaktar lite med att beställa fodral till mobilen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards