Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Näset och bilder från påsk

Av Fia - 8 april 2015 13:04

Bästa platsen på jorden om du frågar mig. Jag säger som Ida sade sista vi var där. "Vi bygger ett hus och flyttar hit mamma!"    Ler och långhalm     Fritte är hälften hund, hälften isbjörn. Han fryser aldrig.           Den här bänken ska egentligen stå uppe vid grillplatsen men nu när vattenståndet är så högt att man inte kommer ut på bryggan har nån känt sig tvungen att skruva loss den och släpa ner den för att använda som bänk/landgång. Ida gjorde en kämparinsats för att släpa upp den på land igen så får den stå och torka tills någon skruvar fast den igen. FÖrhoppningsvis servar kommunen badet innan sommaren och fixar det.   Barnen hittade också en konstig växt de inte kände igen.

  Vi skickade iväg en fråga till barnens farmor som kan allt om växter och lite till och fick ett blixtsnabbt svar att det var tibast. Giftig som sjutton tydligen men fin där den växte i skogsbacken. Lite lustig dock för det var bara några blommande pinnar som stack upp en och en ur gräset.

Det fascinerar mig oändligt att ungarna som hemma inte kan slita sig från plattan, tvn, vad det nu är för skärm helt plötsligt bara börjar leka och utforska naturen när vi åker ut så här. Inte bara vid sjön utan oavsett så leker alla så fint ihop. Och så har vi familjens maskot som är med överallt och vallar in alla när vi sprider ut oss. Undra om den där saknade hundrasen är Collie mamma? Fritte är en gatkorsning mellan springer spaniel, labrador, golden, irländsk setter och leonberger. Sen var det en ras till som vi glömmer bort. Tittar man noga så ser man alla raser i honom. Golden/labradorgenen är tydlig. Leonberger är storleken. Settern är svansföringen och det finlemmade ansiktet. Spaniel den korta svansen. Han är superintelligen och arbetsvillig nåt enorm(sök, vallning,dressyr,drag men absolut inte agility eller hämta saker om det inte får kombineras med att smita iväg med bytet) samtidigt som han mer än gärna ligger och latar sig. Det skulle vara kul att skaffa en dragsele åt honom för att utveckla den biten lite mer. Jag tror han skulle bli superbra som draghund. Intresserad morsan? En sån sele kostar i runda slängar 300+lina då(har kollat upp det) och LInnéa och jag ställer gärna upp och gör jobbet åt er. Eller så får han hjälpa till på cykelrundan i sommar  

 
 
MiaMIaMIa

MiaMIaMIa

2 maj 2015 19:10

Vi är en familj som är inne på tredje tävlingsåret. Vi startade med sporten hösten 2012. Vi har 6 hundar som vi träna och tävla i barmark tillsammans hittills.

Är en familj med ett stort hundintresse. Vårt liv kretsar kring våra 6 hundar. Vi tycker att det är en rolig sport att hålla på med på fritiden. Det gyna hälsa m.m

Hundintressen har jag haft sedan jag var barn. Det är det jag älska att göra på fritiden. Hundarna förgyller min vardag. Som kretsar en hel del kring våra hundar.

Jag är född - 1970. Lever med min man och våra två barn och våra 6 hundarna. Hundarna är vårt liv. Utan dessa underbara varelser vore inte livet ett liv.

Min bror kom in på ett bananskal ler. Det tycker vi att det är roligt. Så han har ett intresse tillsammans med oss.

Vi har en stuga uppe i Sälen som vi bruka tillbringa mycker tid. Både sommar och vinter, På vinter kör vi mycker med hundar med släde så mycker vi kan då. På sommaren kör vi mycker kickback och cykel m.m

Mitt andra intresse är ridsport. Jag rider två gånger i veckan. Jag tävlar i hoppning och dressyr m.m Är nöjd med mina palcerningar. Har ridet sedan jag var barn. Kommer fortfarande att rida och tävla om hälsa tillåter detta.

På min fritid så håller jag på för det mesta med våra hundarna och hästarna.

Jag har en sysselsättning genom kommunens psykatrin är där mindre halv tid.
Det passa mig utmärkt att har det så.
Så jag har fullt upp ändå m.m

Sedan är det min familj som jag tillbringa mycker tid med tillsammans också.

Har det till godo!

Läs min blogg vetja !

miamiamia.bloggplatsen.se

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards