Alla inlägg den 8 februari 2015

Av Fia - 8 februari 2015 22:53

Magsjukan har försvunnit för tillfället. Med tanke på hur den härjar på dagis lär den komma tillbaka. Det är barnfattigt där. Men en olycka kommer som bekant inte ensam så vi fick oönskade gäster för några dagar sen. Eller de har nog funnits ett tag

Ida har fått löss igen. Vi behandlade och kammade henne för en vecka sen och sen dess har vi kammat och kammat, kammat och kammat. Flrst med apotekets luskam som är bra men vi har också beställt en Knitfree som påstås punktera äggen. Ingen aning om det stämmer men ägg kommer det. I hundratals(känns som tusentals) varenda gång jag kammar henne. Hon hade massor med löss. Hur många som helst. Hur fort förökar sig äcklena? Jag kammar en gång i månaden så det har gått fort!
Idag gar jag kammat två ggr och lusmedelbehandlat en gång till fast det var lite tidigt men hellre en gång för mkt än för liten. Även Erik och Ida har besök. Kan nån tala om för mig varflr lusmedel är så förbaskat dyrt? Ingen talade om för mig att fyra ungar kostar 1200 i lusmedel på en månad. Det är fasiken sinnessjukt!!!! Jag hatar löss och mina surt förvärvade pengar vill jag inte lägga på ockerprissatt mineralolja. Och jo, jag köper den billigaste men det går åt jäkligt mkt när man har supertjock, långt hår som Ida. Linneas och mitt är jättelångt istället. Mitt är tjockt oxå även om det tunnats ut lite sista halvåret. Jag hatar löss!!!

Nu har vi inte bara kammat hela helgen. Vi har firat Emma oxå! Äntligen blev det av.

Nu kommer hon döda mig för att jag tagit kort men det får jag leva med ;)

Erik och jag har myst i soffan i fredags. Han var ohyggligt bra sällskap...

Han somnade typ halv sju. Det är jobbigt att gå en dag på dagis.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards